מכון ויצמן למדע.
מכון ויצמן למדע.מכון ויצמן

נקודות מפגש בין מדע לאמנות עכשווית הן אבני הבניין של התערוכה הצטלבויות – מדע באמנות עכשווית המוצגת במרכז הכנסים על-שם דוד לופאטי במכון ויצמן למדע.

בתערוכה נכללות בה 60 יצירות של 34 אמנים מרחבי העולם, שעבודותיהם בוחנות היבטים שונים של מדע, תיאוריה וטכנולוגיה: גנטיקה, אנרגיה חלופית, וחקר מרחבי היקום. האמנים מציעים חשיבה אל מחוץ לקופסה. עבודותיהם האסתטיות מעוררות למחשבה.

בין האמנים המשתתפים נמצאים רוג'ר אקלינג, מאיה אטון, אדוארד בורטינסקי, דניאל קנוגר, סוזאן קולינס, מאט קולישאו, סוזאן דרג'ס, ז'קלין דונאנשייה, גארי פביאן מילר, ספנסר פינץ', ג'ם פיינר, פיטר פרייז'ר, אורי גרשט, בארנבי הוסקינג, וולטר הוגו, לוק ג'רמן, אדוארדו קאק, ליליאן לין, אלסטייר מק'י, אדגר מרטינס, אן-מי מליס, וינסנט מוק, דייויד ריקארד, מיכל רובנר, קרן רוסו, תומר ספיר, תומאס סרסנטו, קונראד שואוקרוס, סוזאן טרייסטר, טרויקה, אליסון טורנבול, קלרה אוריסיטי, ג'ורינדה ווייט ודגלאס וייט.

קאתי וילס היא אספנית ואוצרת החיה בלונדון. בעבר הייתה בעלת גלריה לאמנות עכשווית בלונדון, הייתה בין מייסדי חבר הנאמנים של מרכז האמנות "קורנר האוס" במנצ'סטר, וחברה בו במשך 20 שנה. כיום היא פעילה במספר מוסדות אמנות במסגרת חברותה במועצת המנהלים של החברה לאמנות עכשווית, שם היא עומדת בראש וועדת הרכישות וקרן הפיסול, וכן כחברה במועצת המנהלים של החוג העכשווי של האקדמיה הלאומית למדעים. בנוסף, היא משמשת כאוצרת של המכירה הפומבית השנתית למען אגודת הידידים של מוזיאון ישראל באנגליה, וכיועצת לאמנות עכשווית.

קרולין דרייק היא אוצרת החיה בלונדון. מסיימת בימים אלה תואר שני באוצרות באקדמיה לאמנויות גולדסמית'. בימים אלה היא עובדת על תערוכה קבוצתית שתוצג בביאנלה ה-30 בסן פאולו.