ה- F.B.I
ה- F.B.Iרויטרס

מאמר דעה שנכתב ע"י ד"ר ג'ו טוזארה באתר "ערוץ 7" באנגלית טורד את מנוחתן של סוכנויות הביון בארה"ב, הסבורות שנכתב למעשה ע"י ממשלת ישראל.

המאמר מפרט את האופן בו ישראל יכולה לעשות שימוש בפצצה מסוג EMP, המתפוצצת בגובה רב ומשחררת קרינה אלקטרומגנטית בפעימה קצרה וחזקה אשר משתקת את רשתות החשמל באזור נרחב.

הערכת סוכנויות הביון, לפיה המאמר משקף תכנון או אזהרה ישראלית רשמית, פורסמה במספר עיתונים בעולם, שהאחרון בהם הוא ה"לונדון טיימז" היוקרתי, אשר כתב על הנושא ביום ראשון.

המאמר פורסם ב-6 באוגוסט במדור הדעות של "ערוץ 7" באנגלית. הכותב הוא רופא במקצועו, הנוהג לכתוב מדי פעם עבור האתר.

ב-29 באוגוסט דיווח העיתונאי והסופר ביל גרץ באתר ה"פרי ביקון" בוושינגטון כי סוכנויות הביון של ארה"ב מודאגות מהאפשרות שישראל תעשה שימוש בפצצת EMP  נגד איראן, כאשר הסיבה היחידה שמובאת לדאגה זו היא המאמר של טוזארה ב"ערוץ 7". לפי הדיווח, בסוכנויות הביון סברו שהמאמר "משקף חשיבה ישראלית רשמית לגבי מכת מנע אפשרית" נגד תוכנית הגרעין של איראן.

"זו היתה הפעם הראשונה שבה נושא תקיפת EMP ישראלית הופיע באתר חדשות ישראלי מהזרם המרכזי," כתב גרץ שהוסיף, "אנשי ממשל בארה"ב גם חושדים שהמאמר נכתב ע"י מישהו בממשלה הישראלית. תיאוריה נוספת שמחזיקים בה האנליסטים היא שממשלת ישראל לכל הפחות עודדה את פירסום המאמר".

"אם תבחר ישראל באחד מטילי היריחו-3 שלה בכדי לפוצץ ראש קרב EMP בודד בגובה רב מעל צפון-מרכז איראן, לא תהיה כל השפעה של הפיצוץ או של הקרינה על פני השטח", כתב טוזארה במאמר המקורי, "בשילוב עם מתקפות סייבר, האיראנים אפילו לא ידעו שזה קרה. הם רק ידעו שלפתע אירעה קריסה מאסיבית של רשת החשמל ובתי הזיקוק, בשילוב עם פקק תנועה ענקי".

"אספקת המזון תיפסק ותקשורת תהפוך ברובה לבלתי אפשרית, מה שיוביל להתמוטטות כלכלית. בנוסף, הצנטריפוגות להעשרת אורניום המצויה בפורדו ובנתנז ופזורה במקומות אחרים, יוקפאו למשך עשרות שנים".