קליפורניה
קליפורניהרויטרס

וירוס קטלני ומוזר תקף בשבוע שעבר מבקרים בפארק יוסמיטי בקליפורניה שבארה"ב, אולם אתמול, למרות שנדמה היה כי התפתחות הווירוס נמוגה, מסרו הרשויות בקליפורניה כי יש חשש לגל נוסף של הידבקויות בווירוס הקטלני.

על פי הודעת רשויות הבריאות בארה"ב, ההתפשטות הינה רחבה ביותר וכ-12 אלף בני אדם נוספים קיבלו התרעות מחשש שנדבקו בוירוס הקטלני במשך שהותם בפארק יוסמיטי שבקליפורניה.

על פי הדיווח, הוירוס שתקף את המבקרים בפארק בקליפורניה הוא וירוס קטלני במיוחד שאין לו תרופה לאחר שהוא מתפרץ אצל החולה אולם, אם מגלים אותו בזמן ניתן להעניק לחולים טיפול רפואי ולשפר את סיכויי ההחלמה של החולה.

עד כה דווח בסך הכל על שבעה מקרי הידבקות כששלושה ממקרי ההידבקות נגמרו במוות של החולה. בסוף השבוע התברר שלפחות אדם אחד נוסף לקה במחלה. חלק מהחולים שנדבקו כבר הבריאו ויצאו מכלל סכנה.

לפני כשבוע שיגרו הרשויות בקליפורניה התרעות לכ-10 אלפים בני אדם ששהו בבקתות האירוח בפארק יוסמיטי, בסוף השבוע הועלה המספר כאמור בכ-12 אלף התרעות נוספות.

מומחים הבהירו כי הוירוס שמקורו בתולעי עצים, הועבר אל בקתות האירוח באמצעות עכברים ומכרסמים, והאורחים במקום שאפו את האבק בו היה הווירוס מעורב. בשלב זה אין חשש למגפה שעלולה לפרוץ, שכן הווירוס אינו עובר מאדם לאדם.