הפרצה בגדר הבוקר
הפרצה בגדר הבוקרהתושב המתריע

תושבים מאלקנה והסביבה דורשים ועדת חקירה שתבחן את דרכי הטיפול של מערכת הביטחון בתופעת הפרצות בגדר, פרצות בהן מוברחים פלשתינים, פרצות שמחירן האמיר אתמול ועלה בחייו של ליאור פרחי הי"ד, רכז הביטחון של הישוב שערי תקווה.

כזכור, לפני כשבוע התריע ביומן ערוץ 7 תושב האזור מהפרצות בהן עוברים מדי בוקר בבוקרו עשרות ערבים. הוא אף הזכיר שהפרצה הגדולה והמוכרת ביותר נמצאת במרחק של עשרות מטרים מעמדה צה"לית ומנקודת בידוק שבה מעדיפים הערבים שלא לעבור, וטעמיהם עימם.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם התושב בשנית לאחר שגם הבוקר עבר במקום וראה פרצות נוספות ללא כל טיפול של מערכת הביטחון והצבא. זאת פחות מעשרים וארבע שעות אחרי פיגוע הדריסה בו נהרג פרחי הי"ד.

"כששמעתי על הפיגוע הזדעזעתי. זה הרי מה שאמרתי. שיקרה כאן אסון, ושבוע אחר כך זה קרה. אם היו חוסמים את המעבר ולא מאשרים מעבר על ידי סיור כלשהו, אותו רכב לא היה מגיע להביא את הפועלים", אומר התושב.

כזכור, בעדותו בשבוע שעבר סיפר התושב על תגובת גורמי הצבא לפניותיו ופניותיהם של תושבים נוספים שהתריעו על המעבר בפרצות הגדר. המענה שקיבלו היה שהדברים ידועים למערכת אך אין די כוח אדם כדי לפעול למיגור התופעה. "זה זלזול בחיי אדם. זה עובר כל גבול", הוא אומר.

נזכיר כי באירוע הטראגי של אתמול ביקש הרבש"ץ פרחי ז"ל לתעד במצלמות את דרכי המעבר של הערבים דרך הגדר, וזאת על מנת לנסות ולזכות ליחס שונה מול המערכת הצבאית כאשר יוכיח לה את המתרחש בשטח ויציג את הצילומים.

"אם זה היה איזה גרפיטי באיזה כפר מיד היו מזדעקים כולם. הנשיא היה מזיל דמעות, ראש הממשלה היה מגנה ואחריו כולם, כל הפסטיבל הקרקסי של התקשורת היה מתחיל, אבל ערך חיי אדם, אולי כי הוא מתנחל, זול יותר... זה לא גרפיטי ולא התבטאות של נער גבעות שאמר משהו, אלא אדם נרצח אז הכותרת הראשית הבוקר היא מחיר העגבנייה...".

כאמור, הבוקר עוד ועוד מתושבי האזור דורשים הקמת ועדת חקירה לבחינת התנהלות הצבא ומערכת הביטחון מול תופעת הפרצות בגדר. "הם אומרים שאין כוח אדם. אז עוד אדם צריך להירצח כדי שתואילו בטובכם לסתום את הפרצה, כדי שידעו שכאן אי אפשר לעבור, אם לא יעצרו את השב"חים יקרה אסון נוסף. אסור לחכות לאסון נוסף. הרי אחרי אסון נוסף תהיה ועדת חקירה ויהיו כוחות ופתאום תצוץ גדר ויהיו פטרולים, אז צריך לפעול לפני שזה יקרה".

כאמור, הבוקר עבר התושב, המבקש עדיין לשמור על עילום שמו, במקום ותיעד במצלמתו באין מפריע את הפרצות בגדר. לדבריו לא נצפה במקום כל כוח ביטחוני שימנע את המשך המעבר דרכן גם הבוקר.

כאן המקום להזכיר את תגובת דובר צה"ל לטענות כפי שפורסמו בערוץ 7 בשבוע שעבר: "בימים אלו מתקיימות עבודות לחידוש הגדר. כל פרצה המוכרת בשטח מטופלת באופן מיידי".