פרס ואורחו היום בירושלים
פרס ואורחו היום בירושליםלשכת הנשיא

נשיא המדינה קיים היום (שלישי) פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב אשר הגיע לביקור בישראל יחד עם בכירי שרי ממשלת בולגריה.

בפגישה דנו השניים בחיזוק היחסים האסטרטגיים בין המדינות והעלאת רף שיתוף הפעולה הביטחוני. הנשיא הביע הערכתו לצעדיה של ממשלת בולגריה בחקירת הפיגוע אשר ארע בבורגס לפני כחודשיים ואמר: "אני בטוח כי המקרה המצער בו בוצע פיגוע טרור נגד אזרחים ישראלים טופל על ידכם ברצינות, במאמצים רבים ובכל רמה בה ניתן לטפל. לצערי איננו יכולים לומר כי איום הטרור נגד אזרחים ישראלים עבר. כל שאפשר להוסיף ולעשות אנו נעשה כדי להעמיד לבולגריה סיוע".

הנשיא פרס התייחס להידוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לבולגריה ואמר: "הידידות בין ישראל לבולגריה הינה היסטורית והזמן לא פגע בה, רק שיפר אותה. מאז ביקורך האחרון אנו יוצקים לידידות זו בין המדינות תוכן חדש למען העתיד. שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום הביטחון, הייטק ומים רק ילך ויגבר".

ראש ממשלת בולגריה הביע בפני הנשיא את תקוותו לשימור היחסים בין המדינות ואמר: "אני מביע צער שוב על הפיגוע שהתרחש בבורגס ועל האזרחים הישראלים שנפגעו. עשינו ונעשה כל שניתן להשלמת החקירה. לשמחתנו העם בישראל זוכר את שעשה העם הבולגרי למען היהודים במלחמת העולם השנייה". אנחנו מתרגשים להיות בישראל ולפגוש את פניה היפות של אזרחיה".

בלשכת הנשיא מדגישים כי זהו ביקורו הראשון בישראל לאחר הפיגוע שהתרחש בבורגס לפני כחודשיים כנגד תיירים ישראלים.