נר זיכרון
נר זיכרוןצילום: פלאש 90

כאלף ילדים חניכי בתי ספר של רשת 'שובו' מכל רחבי הארץ, הגיעו (ג') אל רחבת האודיטוריום העירוני בשכונת רמת אלחנן בבני ברק, למעמד יום ה'שלושים' לפטירתו של מקים אוהלה של תורה, הנגיד הרב זאב וולפסון ז"ל מניו יורק.

במסגרת האירוע החליטה הנהלת הרשת לייסד סדר לימוד יומי בספר 'שמירת הלשון' בכל שכבות עשרות בתי הספר ומוסדות החינוך של הרשת לעילוי נשמתו.

באירוע נכחו בני משפחת וולפסון שהגיעו במיוחד מניו יורק להשתתף באירועי ה'שלושים' הנערכים לזכרו של ראש משפחתם ז"ל.

רשת מוסדות 'שובו' פועלת בקרב בני משפחות עולים ממדינות חבר העמים ובה מתחנכים אלפי ילדים, רובם ככולם ממשפחות שעדיין טרם שומרים תורה ומצוות. הרשת מעניקה לחניכיה יום לימודים ארוך במקצועות חול ברמה גבוהה במיוחד, הכולל ארוחת צהריים חמה ומזינה ולצד זאת, דואגת הרשת להחדיר בלב התלמידים מושגי ולימודי יהדות כחלק בלתי נפרד מסדר הלימוד הכולל בבתי הספר.

הרשת מפעילה תחת מטריית החינוך העצמאי 18 גני ילדים, 17 בתי ספר יסודיים, 9 מוסדות חטיבות ביניים תיכוניים לבנות, 7 מוסדות חטיבות ביניים תיכוניים לבנים וכולל לאברכים.

הרב חיים מיכאל גוטרמן, מנכ"ל 'שובו' אמר לקראת האירוע כי האירוע יהווה נר זיכרון לנצח בבתי הספר של 'שובו', לעילוי נשמתו של הנגיד הנכבד ר' זאב וולפסון ז"ל. "הוא הגבר אשר שם לילות כימים למען ביסוסה ושגשוגה של הרשת שלא על מנת לקבל פרס, אמר הרב גוטרמן והוסיף, כי "מוסדות 'שובו' היו כבבת עינו של וולפסון מיום היווסדה של הרשת, הוא הרבה להתעניין במצב הרישום בבתי הספר בכל תחילת שנת לימודים והציע את עזרתו וסיועו בכל מה שצריך".

"אין ספק", אומר הרב גוטרמן, "כי החדרת הלימוד היומי בקרב תלמידי בתי הספר ב'שמירת הלשון' תהווה עבורו מבחינתנו הכרת טובה, לעילוי נשמתו הטהורה".