מצפצפים. גלאון
מצפצפים. גלאוןפלאש 90

בדיון על קריסת מעמד הביניים תחת גזירות הממשלה שהתקיים היום במליאת הכנסת אמר ח"כ ראלב מג'דלה: "עד שנת 77' הייתה לנו מדינה שפויה – היה מעמד ביניים גדול, קצת עניים וקצת עשירים. היום יש הרבה עשירים, חלקם מרוויחים 3 מיליון שקל בחודש, והרבה עניים שמרוויחים 4000 , ואין מעמד ביניים. מחקתם אותו. אתם מגדלים דור עני. אתה יודע כמה ילדים תחת קו העוני? איזו חברה ראש הממשלה רוצה שתהיה כאן? איך נתתם לממשלה להשתמש ב180 מיליארד שקל של הביטוח הלאומי? הכסף הזה מיועד לעניים, היה אסור לכם להשתמש בו. מי נתן לכם את הסמכות? נתתם אותו לעשירים, לטייקונים, לאלפיון העליון. זו המדינה כמעט היחידה שהעניים מסבסדים את העשירים".

ח"כ חנה סוייד: "הסבל הכלכלי הוא מנת חלקו של כל אזרח במעמד הביניים ובשכבות החלשות. המשק הישראלי הוא משק של טריליון שקל. איפה הכסף? אנחנו יודעים תשובה חלקית – משקיעים בצבא והצטיידות בנשק של המילה האחרונה והתנחלות אוניברסיטאית שמוציאים עליה הרבה כסף".

ח"כ זהבה גלאון התמקדה בדבריה במשבר העמוק ב'מעריב' ואמרה: "מפטרים עיתונאים ומעסיקים פרילנסרים ללא זכויות. חובות מעריב הם קרוב ל-400 מיליון שקל, מתוכם 95 מיליון חובות לעובדים. גם אם ימכרו את הקרקע ויקבלו כסף ממכירת העיתון, עדיין יחסר כסף. אני מקווה שהבנקים יזרימו כסף למשכורות לפני החג. אנשים עובדים יותר מ-20 שנה ולא חלמו שהפנסיה שלהם איננה. המעסיק מנכה לך כל חודש כסף ואתה לא יודע שהוא לא מעביר אותו לקרנות הפנסיה. זה חשד לעבירה פלילית. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה שיפתח בחקירה נגד עופר נמרודי. זה דבר בסיסי שדנקנר היה צריך לבדוק שזכויות העובדים הועברו. מה שקורה במעריב זה תמרור אזהרה למה שקורה בתקשורת הכתובה והמשודרת. אולי צריך להתפכח מחלום העיתונות הכלכלית, שאמורה להיות גם חופשית".