אמבולנס בפעילות
אמבולנס בפעילותצילום: פלאש 90

ילד בן 3 פונה היום (רביעי) במצב קשה לבית החולים לאחר שנשכח במשך שעות במכונית, בשעות הצהריים החמות. מצבו של הילד קשה מאוד. הוא מורדם ומונשם והרופאים נאבקים על חייו. קרובי משפחתו של הילד נמצאים בבית החולים

דודתו של הילד, תושבת אום אל פאחם, השאירה אותו ברכב בזמן שיצאה לקניות וכשחזרה מצאה אותו מחוסר הכרה. היא תיחקר בחשד לרשלנות.

בני המשפחה מסרו בבית החולים גרסאות סותרות לגבי משך הזמן בו שהה הילד ברכב, בזמן שדודתו ערכה קניות. עם זאת, הצוות הרפואי מעריך כי מדובר לכל הפחות בשעה.

לפני כשבועיים, ילד בן 4 וחצי נמצא ללא רוח חיים בתוך רכב במודיעין עילית. צוות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום קבע את מותו במקום. שכן של הוריו של הילד, מורה ביישוב, הציע להסיע אותו לגן ושכח אותו ברכב במשך חמש שעות.

בעקבות האירוע אומר יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) "כי הממשלה הפעם לא תכשיל שוב את חוק החיישנים שהצענו כמה פעמים, חוק אשר נועד להצלת ילדים שנשכחים ברכב".

"אנו נלחמים על אישור הצעת חוק זה 3 שנים, כדי למנוע סבל נוסף ממשפחות ותינוקות רבים.  בכל שנה מתרחשים עשרות מקרים כאלו שחלקם נגמרים במוות כפי שהיה לפני שבועות ספורים במודיעין עלית".