עופר עיני
עופר עיניקובי וולף

ההסתדרות פנתה הערב (רביעי) לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לכנס דיון דחוף בעניין התאגדות העובדים בחברת "פלאפון".

ההסתדרות טוענת כי מאז ההודעה שנמסרה לחברה אמש על היותה של ההסתדרות הארגון היציג של העובדים, לאחר שיותר משליש מעובדי החברה הצטרפו לארגון, נוקטת ההנהלה בצעדים, המנוגדים להחלטת ביה"ד שניתנה לפני כשבוע וחצי. ההסתדרות טוענת כי פלאפון ממשיכה לבזות את החלטת ביה"ד על-מנת לפרק את ההתארגנות.

יצוין כי ההסתדרות כבר הגישה בסוף שבוע שעבר בקשה לביזיון ביה"ד ודיון בעניין זה נקבע לאמצע אוקטובר. ההסתדרות מבקשת היום להקדים את הדיון ולדון בכל ההפרות של הנהלת "פלאפון" עד סוף השבוע. בהסתדרות חוששים כי החברה עשויה להגביר את הלחץ על העובדים עד כדי סכנה למהלך ההתארגנות.

ההסתדרות טוענת בבקשתה היום, שהוגשה באמצעות עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, כי הנהלת פלאפון מפיצה, החל מאמש, באמצעות המייל של החברה, לכלל העובדים, הודעות שאינן נכונות עובדתית, דבר שביה"ד אסר על החברה לעשות. כך, למשל, נכתב אתמול לעובדי החברה כי "לחברה נודע שהיו ביטולים רבים". במייל אחר נכתב כי "חברי הועד מאיימים על עובדים". בהסתדרות אומרים כי מדובר במסרים מכפישים ושקריים שביה"ד אסר על החברה בהחלטה שיפוטית להפיצם.

כמו-כן נודע להסתדרות היום כי החברה ממשיכה להפעיל את עובדיה במטרה להחתים עובדים אחרים נגד ההתארגנות בדומה לתיעוד בסרטון שהגישה ההסתדרות לביה"ד בבקשת הביזיון הראשונה. לידי ההסתדרות הגיעו עדויות של עובדים על-כך שהם נקראים למשרד המנהלת שנמצאת פיסית בחדר יחד עם העובדת שתועדה בסרטון. על העובדים מופעלים לחצים לחתום נגד ההתארגנות.

יש לציין כי הבוקר העבירה ההסתדרות את טפסי ההצטרפות לחברה. החברה הודיעה להסתדרות כי היא עורכת בדיקות שיערכו מספר ימים. בהסתדרות מזהירים את פלאפון שלא לעשות שימוש לרעה בטפסים שהועברו.