הרב עמאר בביקורו במכללה.
הרב עמאר בביקורו במכללה.מכללת אורות

בשורה לאוהבי המחול בארץ. בשיעור אותו העביר השבוע הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב עמאר, לסטודנטיות במכללת אורות ישראל קמפוס אלקנה, ענה הרב לשאלת סטודנטית בנושא לימוד המחול ועיסוק בו ואמר: "המחול טהור" ואף הוסיף שהמחול הוא כלי לעבודת ה'.

ביקורו של הרב נעשה כחלק מהמגמה לחשיפת סטודנטיות לחינוך לאישים ומומחים לקראת מילוי תפקידן כמורות.

הסטודנטיות הפנו לרב עמאר שאלות שמטרידות אותן בנושא חינוך אמוני. בין השאר שאלו הסטודנטיות את הרב שאלה שיש עליה מחלוקת בין פוסקים: האם יש לענות אמן אחר ברכה של ילד מתחת לגיל בר מצווה. בתשובה פסק הרב לראשונה כי יש לענות אמן, וזאת מטעמי חינוך בכדי להרגיל את הילד לאמירת אמן.

עוד פסק הרב לשאלת סטודנטיות כי ריקוד ומחול אם הוא נעשה בצניעות ועל פי גדרי ההלכה, לא רק שהוא מותר אלא שהוא טהור, כלשונו. הרב הדגים זאת דרך מרים שיצאה במחול לאחר קריעת ים סוף ודוד המלך שרקד לפני ארון הקודש.

לדבריו אלה של הרב עמאר עשויה להיות משמעות רבה עבור רבים ובעיקר רבות במגזר הדתי שמצאו את המחול כאפיק יצירתי ואישי. בשנים האחרונות קמו לא מעט להקות מחול דתיות (הן של גברים והן של נשים) והוקמו מגמות מחול בבתי הספר התיכוניים. על פי פרסומים של משרד החינוך נרשמה ב 10 השנים האחרונות עלייה של 500% במספר מגמות המחול בתיכונים דתיים בארץ, והנושא נלמד גם בבתי הספר היסודיים. אם היה מי שהרים גבה בנושא זה, נראה כי הרב עמאר סתם את הגולל על המחלוקת בנושא זה בדבריו השבוע.

סוגיה נוספת שהועלתה בפני הרב עמאר היא ההתמודדות עם שאלות אמוניות של ילדים. לדבריו כאשר ילד שואל מיהו הקב"ה נכון לתארו כמי שדואג לנו, חושב עלינו, רוצה בטובתנו, גם כאשר אנחנו מבינים וגם כאשר אנחנו פחות מבינים, ממש כפי שההורים דואגים לנו.

לשאלה כיצד לחנך ילדים לתפילה השיב הרב שצריך להסביר להם את חשיבותה של התפילה, תוך הדגמה מתפילתם של דמויות תנכיות (חנה, חזקיה, האמהות ועוד) וכן לעודד אותם לתפילה ולהדגיש את הסגולה המיוחדת של תפילת ילדים.