הרכב הפלשתיני שנשרף מבקבוק תבערה בגוש עציון
הרכב הפלשתיני שנשרף מבקבוק תבערה בגוש עציוןמחוז ש"י

שני אחים, קטינים בני 13 ו-17, תושבי היישוב בת עין שבגוש עציון, נעצרו היום (חמישי) בירושלים. כך מדווחת 'עמותת חננו'.

על פי הדיווח, השניים ששהו יחד עם אביהם, הוצאו מתוך רכבם, נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה ימ"ר ש"י במעלה אדומים. השניים נחקרים עתה בחשד למעורבות בהשלכת בקת"ב על מונית ערבית לפני כחודש.

אחר הצהריים אסף האב את אחד מבניו מהישיבה בה הוא לומד בירושלים. אחיו הגדול היה אף הוא ברכב באותה עת. בדיווח שמסר האב על מעצר בניו ל'עמותת חננו', הוא ציין כי זמן קצר אחרי שעלה הבן הצעיר לרכב, שם לב כי ישנו רכב אזרחי שעוקב אחריהם. שני רמזורים לאחר מכן עקף אותו הרכב וחסם את נתיב הנסיעה שלו, מהרכב ירדו מספר בלשי משטרה בלבוש אזרחי שנגשו אליו, הציגו תעודות שוטר ודרשו מהנוכחים ברכב תעודות מזהות.

לאחר שהציגו תעודות מזהות, הודיעו הבלשים לאב כי שני ילדיו עצורים והם נלקחים לימ"ר ש"י במעלה אדומים. בהתאם לחוק הנוער הקובע כי קטין זכאי לנוכחות הורה או בגיר אחר בחקירתו, נסע האב בעקבות השוטרים לתחנה במעלה אדומים. בתחנת המשטרה הודיעו השוטרים לנערים כי הם חשודים במעורבות בהשלכת בקת"ב לפני כחודש על ציר 60 בסמוך לבת עין.

כזכור, לפני כחודש הושלך בקבוק תבערה לעבר מונית פלסטינית שנסעה על כביש 60, סמוך ליישוב בת עין. יושבי המונית, ששה במספר, נפצעו בדרגות פציעה שונות ופונו לבית החולים. באותו לילה פשטו כוחות של שירות הבטחון הכללי על בתיהם של מספר ילדים בבת עין וערכו איתם שיחות אזהרה.

שבוע לאחר מכן נעצרו שלושה הקטינים בגילאי 12-13, שזכו לשיחת אזהרה. המשטרה טענה כי בידיהם ראיות למעורבותם של הילדים במקרה והעריכה שכתבי אישום יוגשו תוך זמן קצר. כעבור חמישה ימי מעצר שוחררו השלושה. לעת עתה לא הודיעה המשטרה על הגשת כתבי אישום נגד אף אחד מהם.

היום כאמור, נעצרו שני נערים נוספים, אף הם בחשד למעורבות בפרשה.

עו"ד עדי קידר מ'עמותת חננו' המטפל בעניינם של העצורים, מסר מתחנת המשטרה כי שני החשודים מסרו גרסת אליבי מוצקה וכי אביהם מאשש את דבריהם.

מעמותת חננו נמסר בתגובה כי, "מעצרם של הנערים הפתיע אותנו לאחר שמדברי המשטרה הוברר כבר כי המבצעים נתפסו לפני שלושה שבועות".

"אנחנו מקווים כי המשטרה תשכיל לסיים את הספור הזה במהרה ללא הפרת תנאיהם של הילדים, כפי שראינו במעצר הקודם", הוסיפו בעמותה.