נפגעו. מוסלמים
נפגעו. מוסלמיםפלאש 90

ארגון שדולה קנדי – הודי מתכנן להקרין בטורונטו את הסרט "התמימות של המוסלמים", המתאר את נשיא המוחמד כשטוף זימה ורוצח, ואשר העלאתו ליוטיוב גרמה לפרץ של אלימות וטרור ברחבי העולם הערבי, במהלכה נרצח שגריר ארה"ב, והותקפו שגרירויות ארה"ב בקהיר, תימן ומדינות נוספות. על כך מדווח העיתון "שלום טורונטו".

רון בנירג'רי, מנהיג השדולה, הידוע בפעילותו האנטי מוסלמית, אמר ל"נשיונל פוסט" (14.9.12) הוא חותר באמצעות הקרנת הסרט בגרסתו המלאה שאורכה שעתיים, לקדם את תפיסת הסובלנות כלפי עמדות ואמונות של אחרים. עצם ההקרנה, אמר, תעביר מסר לקהילה המוסלמית בקנדה ולמוסלמים בעולם, שבקנדה הערך של הסובלנות מושרש היטב וכי אפשר להתמודד עם דעות אחרות ללא צורך לפנות מעשי אלימות.

בימים האחרונים ניהל בנירג'רי מגעים אם גורמים קופטיים בארה"ב על מנת להשיג עותק של הסרט, ובמקביל הוא מנסה לאתר מקום להקרנה, ולא פחות חשוב אבטחה. לדבריו, הקרנת הסרט מיועדת לבני הקהילות הנוצרית, הסיקית והיהודית. הוא האשים את הרשויות במוסר כפול, כאשר קיבלו בהערכה במאית הודית שפגעה בסרטיה באמונה ההינדית והתעלמו ממחאה של הקהילה בטורונטו, ואילו כאשר מוסלמים חשים נפגעים הם רצים להשתחוות ולהתנצל בפניהם.

"אנו חשים קרבן", אמר בנירג'רי, "משום שאנו דורשי שלום, איננו עורפים ראשים ואיננו מפוצצים שגרירויות", והוסיף כי הסרט על מוחמד יוקרן גם בארה"ב ובבריטניה. הוא הביע תקווה, כי הקרנתו לא תגרור מעשי אלימות והדגיש, כי קיימת חובה על הכול לפעול לסילוק גורם הפחד.