רק אם ימעיט ביטול תורה

מועמד הציונות הדתית לרב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, התייחס היום (רביעי) בראיון לערוץ 7 לפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר סילבן שלום לקידום סוף שבוע ארוך.

"הארכת ימי העבודה במהלך השבוע וכן ביום שישי ולהפוך את יום ראשון ליום חופש נידונה זמן רב ויצא לנו להשתתף בכמה כנסים של רבנים כדי לדון בדבר".

"צריך להבין שיש מספר הבטים לנושא - מצד אחד יש הטוענים שהדבר יביא ליותר אווירה של קדושה של השבת וכך הציבור יטייל ויבלה ביום ראשון ואם היינו יכולים להבטיח שמרכזי הקניות ומקומות הבילוי יהיו סגורים במהלך השבת המהלך ראוי. מצד שני אני לא שמעתי הבטחה שיורידו את חילולי השבת ובנוסף אנחנו מפסידים את האווירה המיוחדת שיש ביום שישי לנו במדינת ישראל".

הרב שטרן הסביר כי ישנה בעיה נוספת, "בחורף שבת נכנסת בשעה 16:00 ואם אנשים יעבדו הם לא יגיעו לשבת מתוך רגיעה ושלווה. הפיכת יום שישי ליום עבודה רגיל יכול לפגום באווירת כניסת השבת".

הרב שטרן ציין נקודה נוספת בעניין, "בסופו של דבר הנושא הוא לא שאלה הלכתית מובהקת אבל בתפיסת העולם שלנו אנחנו יודעים שיש שישה ימי מעשה ויש שבת קודש. זה לא ראוי שיום ראשון יקרא גם יום שבתון. ועוד בעיה שדובר עליה רבות היא ביטול תורה במוסדות של תלמוד תורה וישיבות שהם יהיו נגררים אחרי המהלך שבסופו של דבר יביא לביטול תורה".

הרב שטרן מסכם ואומר כי כל עוד אין הבטחה אמתית להוריד את חילולי השבת אין טעם לתמוך במהלך, "הורדת חילול השבת במדינת ישראל - זה המבחן האמיתי ואם אין - אז לא כדאי ללכת למהלך כזה".