מוטי יוגב
מוטי יוגבערוץ 7.

בעוד התקשורת הישראלית מבועתת מאיומיהם של סאיב עריקאת ובכירי רש"פ אחרים לבטל את הסכם אוסלו, קובע אל"מ (במיל.) מוטי יוגב, סגן ומ"מ ראש מועצת בנימין, כי הדברים כלל אינם מפתיעים וכי יש להיערך אליהם במענה ציוני חקיקתי של החלת ריבונות ישראל על כלל שטחי יהודה ושומרון.

"לא הופתעתי כאשר פורסם שהרשות הפלשתינאית מאיימת בביטול הסכמי אוסלו", אומר יוגב המתמודד בימים אלו על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת. "לפני כעשרים שנה בטקס מרשים וחגיגי במיוחד, ניסו למכור לנו אשליה ורודה של מציאות אחרת, כאשר מסתבר שכבר אז היה מרחק עצום בין התמונות עם לחיצות הידיים ובין המציאות בעיני אויבנו".

עוד הוא מוסיף ומזכיר כי לא כולם התרשמו ממחיאות הכפיים והקוקטיילים בבית הלבן. היו גם מפוכחים כבר אז. "היה ציבור גדול שלא התמכר לאשליה זו כבר אז. הציבור הדתי לאומי בכלל, וציבור המתיישבים ביהודה ושומרון בפרט, התריע שכל העניין יתפוצץ לנו בסופו של דבר בפנים. אני מתנגד מכל וכל לרעיון המדינה הפלשתינאית בשטחי יהודה ושומרון", מוסיף יוגב ומזכיר "ארץ ישראל כולה הינה מורשה לנו בדבר ה' ואין לאיש מאיתנו זכות להפקירה לזרים, ודאי שלא לאויבינו. אנו מצווים לרשתה, ליישבה ולהחיל בה את ריבונותנו המלאה על כל שטחיה, וכמובן על ירושלים ושטחי יהודה ושומרון".

בדבריו כורך יוגב בין נימוקי ההבטחה האלוקית לנימוקי הביטחון המחייבים אחיזה ישראלית בשטח כולו. "הנימוק הביטחוני מצטרף לדבר ה' ומחייב גם הוא את אחיזתנו בהר, ולא ח"ו הפקרת ביטחון ישראל כדרך שארע ב"התנתקות" מרצועת עזה, שאת תוצאותיה אנו חווים מדי יום ביומו".

לדבריו "הקריאה להחלת הריבונות היהודית על יישובנו ביהודה ושומרון הינה צעד ראשון ומתחייב במציאות הלא נורמאלית של שליטה צבאית בכ-350 אלף תושבים יהודים החיים באזור זה. אני מקווה שימצא לצעד זה הרוב לחקיקתו בכנסת ישראל, ולאחר מכן נתקדם גם לריבונות מלאה ולקוממיות בארצנו בעז"ה", חותם יוגב את דבריו.