פיקוח. שטייניץ
פיקוח. שטייניץפלאש 90

שר האוצר, יובל שטייניץ, השתתף לפני כשבועיים בכנס פעילים סגור, בו נקט במתקפה חריפה על התקשורת הישראלית. כך מדווח העיתון "מקור ראשון".

השר שטייניץ, העומד בראש וועדה אשר תקבע בזמן הקרוב את גורלו של ערוץ 10, אמר בכנס "יש לנו כאן עסק, לצערי הרב - כי תקשורת זה דבר חשוב בדמוקרטיה - עם תקשורת שלא רק שהיא נגד הליכוד. נכון, היא מעדיפה את השמאל. ברובה, לא כולה, אבל ברובה. היא לא לגמרי אובייקטיבית. אבל מעבר לזה, היא תקשורת שאיבדה את הכבוד למילה אחת פשוטה וקטנה – המילה אמת. אין כבוד יותר למילה אמת".

"אני רואה את זה בכלכלה. איך אמר לי סטנלי פישר לפני שנה – הוא אומר לי, המדד עלה רק בשני אחוז. מדד יוקר המחייה עלה בשני אחוז. איך זה כל התקשורת מדברת על התייקרויות חסרות תקדים. הרי יש מדד. זה מדעי. בודקים. שני אחוז עלה. מאוד נורמלי".

"התקשורת רצתה ללבות מחאה. אפילו אני כבר האמנתי שיש. או למשל משבר עם ארה"ב. שלשום היו באחד העיתונים סיפורים על הקרע עם ארה"ב, וגם בטלוויזיה, שמגיע לשיאים, דופקים על השולחן בישיבה של ביבי עם חברי קונגרס. האורח האחרון שלי במשרד לפני שהגעתי לכאן היה השגריר האמריקני בישראל, דן שפירו. הוא אומר לי - אני לא מבין. נכון, יש פה ושם חילוקי דעות. חושבים אחרת. תמיד היה. אין שום קרע. שום משבר. היתה בינינו פגישה מאוד ידידותית. דיברנו גם על פוליטיקה, גם על ביטחון וגם על כלכלה. אבל מותר לתקשורת ליצור רושם מטעה, מה יש. לכן אנחנו מתמודדים עם מציאות לא קלה", הוסיף השר שטייניץ.