זיכרונות ה-LPDDR3 החדשים של סמסונג
זיכרונות ה-LPDDR3 החדשים של סמסונגהבלוג הרשמי של סמסונג

אחד הדברים המשותפים כמעט לכל הטלפונים החכמים והטאבלטים מהדור הנוכחי הוא כמות זיכרון העבודה. להוציא מתי מעט מכשירים, מחסום ה-1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה לא נפרץ.

כעת סמסונג מקווה לשנות את התמונה עת הכריזה על תחילת הייצור הסדרתי של זיכרונות מסוג חדש שמיועדים לתחום הלוהט של השנה האחרונה. הזיכרונות החדשים הם זיכרונות בנפח של 2 ג'יגה-בייט, אך למרות זאת הם זקוקים לחריץ אחד בלבד. כך הם יכולים להחליף בקלות את זיכרונות ה-1 גיגה-בייט בהם נהוג להשתמש כיום, ומבלי להוסיף עובי למכשיר.

הזיכרונות החדשים של סמסונג שייכים לדור שמכונה LPDDR3 - לעומת זיכרונות ה-LPDDR2 הנהוגים ברוב המכשירים הניידים כיום. מעבר לכך שהם גדולים יותר, במקרה המסוים הזה של סמסונג, הם גם אינם מעלים באופן משמעותי את צריכת הכוח החשמלי לעומת הדור הקודם כך שזמן הסוללה של המכשירים לא אמור להיפגע.

זיכרונות ה-LPDDR3החדשים יכולים לספק קצב העברה של עד 1,600 מגה-ביט/לשנייה לכל פין, מהירות שגדולה עד פי 50% יותר לעומת זיכרונות ה-LPPDR2. ברמת שבב הזיכרון המלא ניתן להגיע לקצב העברת נתונים מרבי של 12.8 ג'יגה-בייט/לשנייה. לפי סמסונג, בעזרת הזיכרון הזה ניתן יהיה לצפות בסרטי HDבאיכות מלאה, ללא צורך בהורדתם למכשיר גם במכשירים עם מסכים גדולים יותר מהנהוג כיום.

הזיכרונות יהיו זמינים כבר ברבעון הראשון של 2013, אך לא ברור עדיין מתי יגיעו לשוק טלפונים וטאבלטים חדשים שמצוידים בהם.