בית קברות. אילוסטרציה
בית קברות. אילוסטרציהפלאש 90

חילול כבוד המת בבריסל: יהודי תושב ארצות הברית שפקד לפני כחודשיים בית עלמין יהודי עתיק בבריסל שבבלגיה נדהם למראה עיניו, עצמות יהודים הטמונות במקום מתגוללות בביזיון רב ברחבי בית העלמין.

המבקר היהודי פקד את המקום ביום הזיכרון של אביו שם הוא טמון. בית העלמין כבר לא בשימוש מזה שנים רבות, ובמרוצת השנים הוא הפך למקום תיירותי.

עם בואו למקום התחלחל לנוכח המראה הקשה. לדבריו, השער של בית העלמין פרוץ, ומספר קברים נחפרו במקום כשעצמותיהם פוזרו תוך חילול מחפיר. המשטרה, שהוזעקה למקום, טענה כי אין מדובר במעשים על רקע אנטישמי כי אם על רקע פלילי. לטענתה, מדובר בבני מיעוטים המחפשים כסף וזהב בקברים.

"הם משוכנעים שהיהודים נקברים עם התכשיטים עליהם", אמרו במשטרה, ומכאן החילול הגדול. 

"המקרה הזה אירע כבר לפני חודשיים, אנחנו ביקשנו לטפל בעצמות המפוזרות, אבל קיבלנו הודעה כי מאחר ומדובר באתר היסטורי אין לנו רשות לגעת בשום חפץ ללא אישור הממשלה. כבר לפני חודש הגשנו בקשה לאישור כדי שנוכל להביא את העצמות לקבר ישראל, ולמנוע בזיון המת, אבל לצערי עדיין לא קבלנו אישור לכך", סיפר הרב אברהם גיגי, רבה הראשי של בריסל, בשיחה עם האתר החרדי 'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "בינתיים נותרו העצמות מפוזרות, והדבר היחידי שהצלחנו לעשות, זה לכסות את העצמות, רק כשנקבל אישור ממשלתי נוכל לעשות לוויה, לקבור את העצמות ולתקן את השער הפרוץ. אין לנו מושג כמה זמן תיקח קבלת האישור, זה תלוי בממשל".