בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

טקס סיום מחזור י"ב של המכללה לפיקוד טקטי של זרוע היבשה התקיים היום (ראשון)  במחנה דיין שבגלילות.

הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל - רב- אלוף בני גנץ, מפקד זרוע היבשה - אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, מפקד המכללה לפיקוד טקטי - אלוף- משנה רביב ניר, ובהשתתפות קציני החיל הראשיים של זרוע היבשה, בני משפחה, חברים ומכרים.

המכללה לפיקוד טקטי של זרוע היבשה אמונה על הכשרת קצינים נבחרים, העתידים לפקד על פלוגות מכלל חילות היבשה. הקורס נמשך כשנתיים ובסופו מוכשרים החניכים לתפקידים פיקודיים בשטח. במהלך הקורס עוברים החניכים מסלול לימודים הכולל לימודי תואר ראשון, קורס מפקדי פלוגות ואימוני שדה.

במחזור זה סיימו חמישים ושמונה חניכים, מתוכם חמש נשים.

גנץ אמר כי "כל מפקד בצה"ל מבין את משמעותן של המוכנות והדריכות לביטחון ישראל. כל מפקד מחלקה, כל מפקד פלוגה וכל אלוף יודע כי אסור לצה"ל לשקוט על שמריו שכל זמן שאיננו במצב מלחמה או חירום, עלינו להתכונן במרץ לקראת כל תרחיש העלול לסכן את ביטחון ישראל. זו היא ההבטחה התמידית של צה"ל, שעליכם לחדש גם בכניסתכם לתפקידיכם הבאים ואני בטוח שתשכילו לקיימה בשקט ובבטחה, במקצועיות ובתחושת שליחות".

מפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן אמר "כל מי שנמצא כאן היום, שייך לנבחרת מיוחדת במינה, אשר אנו מאמינים כי יש בו הפוטנציאל והיכולת להוביל פלוגה במלחמה ואף להתקדם לתפקידים בכירים יותר".

"אתם מגיעים ליחידות בתקופה בה המזרח התיכון נמצא בעיצומם של שינויים עמוקים ומהירים. בזירות השונות מתעצמים ומתכוננים וללא ספק שבמהלך תפקידכם כמפקדי פלוגות תידרשו למבחנים מבצעיים, מהותיים ומשמעותיים. חובה עליכם להניח שזה יקרה 'במשמרת שלכם', עליכם לעשות הכל ולהיערך לקראתם באופן מקצועי, יסודי, שיטתי ומפוקח".