כנס פעמונים
כנס פעמוניםיוני קמפינסקי

השנה החולפת הייתה לא קלה למשקי הבית. עליות המחירים בדלק ובמוצרי המזון הבסיסיים הורגשו בכיס של כל המשפחות בישראל.

כבכול שנה לקראת תקופת החגים ישנו עומס בפניות של משפחות לארגוני הסיוע וללשכות הרווחה, אולם השנה ארגון פעמונים מדווח כי נשבר שיא הפניות לסיוע המאלץ את הארגון לחשוב מחוץ לקופסא בכדי לסייע לכמה שיותר משפחות.

"אחד הפתרונות היצירתיים שהכנסנו השנה והשקענו בו מאמץ רב, אלה סדנאות הליווי שאנחנו מציעים למשפחות", אומר אוריאל לדרברג מנכ"ל הארגון. "לאור העובדה כי אין באפשרותנו לענות בליווי אישי של מתנדב מהארגון על כל פנייה, החלטנו לאגד מספר משפחות לסדנה בכלכלת בית ובמספר מפגשים מרוכזים הן לומדות תורת ניהול כלכלת הבית". אוריאל מספר שהצלחות הסדנאות מעודדות, "מאות משפחות כבר זכו ליחס אישי-קבוצתי, ומהמשוב שאנחנו מקבלים בסיום הסדנה אנחנו רואים עד כמה הן אסירות תודה ויוצאות באמת לדרך חדשה".

לקראת החגים ערך ארגון פעמונים סקר בסיוע 'פאנל פרויקט המדגם" ממנו עולה כי משפחות רבות נמצאות במינוס במיוחד בתקופת החגים: למעלה מ40% דיווחו כי הם נמצאים במשיכת יתר במהלך החגים. עוד עולה מהסקר כי 20% מהנשאלים יאלצו לחסוך בהוצאות ארוחות החג עקב המצב הכלכלי. כך לדוגמא כמחציתם יאלצו לוותר על מתנת החג. "לאחרונה ערכנו בדיקה קפדנית: בכמה בדיוק אנחנו מסייעים למשפחה בחודש", ממשיך אוריאל, "מצאנו שמשפחה המלווה על ידי פעמונים מצליחה לחסוך למעלה מאלפיים ₪ בחודש. ברוב המקרים זה בדיוק ההבדל בין לחיות במינוס לבין אורך חיים מאוזן".

"יש בכוחנו להעמיד על הרגליים את מי שנחלש ולהשיב לו את הכבוד העצמי, מסכם אוריאל, "דווקא עכשיו היכולת של פעמונים להעניק את הכלים והידע להתנהל נכון חשובה והכרחית. אני קורא לכל מי שמאמין בערכי הארגון לעזור לנו לעזור להם".