הרב הראשי של אוקראינה, הרב משה ראובן אסמן, סיפר בראיון לערוץ 7 על יום הכיפורים בקהילה היהודית המקומית. "האוירה מאוד טובה", הדגיש הרב האסמן כשהוא מזכיר את אלפי היהודים שהגיעו להתפלל בראש השנה באומן.

הוא סיפר כי אלפי יהודי אוקראינה מגיעים במהלך יום כיפור לבית הכנסת, "כל שנה יותר ויותר מגיעים". עוד סיפר הרב אסמן כי הקהילה היהודית באוקראינה מונה למעלה מ-300 אלף יהודים, "רובם מנותקים מיהדות והעבודה שלנו היא לקרב אותם ולגלות להם את ניצוץ היהודי".

על מנת שכמה שיותר יהודים יידעו וישתתפו בתפילות, מפרסם הרב אסמן את זמני התפילות באמצעות כלי התקשורת  - טלויזיה, אינטרנט, מודעות, טלפונים, SMS, "וחוץ מזה היהודים כבר יודעים שמתקיימות תפילות, והם רוצים ללכת לבית הכנסת ולא רק ביום כיפור. יש התקרבות כללית בקהילה ליהדות".

במהלך תקופת החגים תוגברה האבטחה על מקומות יהודיים מחשש כי גורמים אנטישמיים ינסו להפר את השגרה. בפסח האחרון הותקף צעיר יהודי חובש כיפה בקייב על רקע אנטישמי לאחר שיצא מבית כנסת. הצעיר, אהרון אלכסנדר בן ה-25, נפצע אנושות, אושפז בבית חולים ואח"כ בסיוע הקהילה היהודית וזק"א הועבר לאישפוז בבית חולים איכלוב בתל אביב שם הוטב מצבו.