"מערכת המשפט התגלתה כחסרת שיניים"

חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) מתחה ביקורת על גזר הדין של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, "מערכת המשפט התגלתה היום כחסרת שיניים. שופטי המחוזי סללו את דרכו של עבריין מורשע בשחיתות שלטונית חזרה לשמור על השמנת".

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) התייחס גם הוא לגזר הדין ואמר כי "העונש המגוחך שהוטל על שר, לימים ראש ממשלה, שמעל באמון הציבור לא ימחוק את העובדה הפשוטה שהקלון ידבק באולמרט לעולמי עולמים".

דברים ברוח דומה אמר גם ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), "העונש המגוחך לאהוד אולמרט הוא כישלון למערכת המשפט במבחן בוזגלו כל אזרח מהשורה היה נשלח לכלא על הרשעתו בגין עבירות מסוג זה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה אף היא לגזר הדין המקל,"ראש ממשלה בישראל אינו יכול להיות מורשע אפילו בעבירה אחת. העובדה שאולמרט הורשע בהפרת אמונים צריכה להרחיק אותו מהמערכת הפוליטית לתמיד".

לדבריה, "למרות שהושתו על אולמרט מאסר על תנאי וקנס, עולה מהכרעת הדין דמות של פוליטיקאי מושחת, שהשתמש בשררה כדי להעשיר את עצמו ומקורביו. הנורמות המושחתות שלפיהן פעל, נתנו מכת מחץ לאמון הציבור במערכת הפוליטית".



גלאון מוסיפה, "שום החלטה של בית המשפט, לא תוכל למחוק את הקלון הציבורי, אות הקין, שדבקו באולמרט".

לעומתם טוען ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה), כי "הסיפור הזה נסגר היום באופן סופי ומוחלט. ראוי כי פרקליטות המדינה תתעשת. אין מקום לערעור ויש להניח עתה לאהוד אולמרט. כל מי שחרד לשלטון החוק בארץ, יכבד זאת".

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים גזרו על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מאסר על תנאי של שנה, למשך שלוש שנים וקנס בסך 75 אלף שקלים.

משמעות גזר הדין היא, כי אולמרט יכול, לפחות באופן תיאורטי, להתמודד לכנסת הבאה, אולם בעקבות תיק הולילנד המתנהל לא יוכל להתמנות לשר, עד להכרעת הדין במשפט זה.