עד ר"ה. מעריב
עד ר"ה. מעריבפלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה הבוקר (חמישי) בסוגיית החשש לזכויותיהם של עובדי מעריב נוכח העסקה למכירת העיתון.

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר בדיון, כי "עסקת דנקנר – בן צבי היא שערורייה ומדאיגה אותי מאוד. 2000 עובדים מפוטרים, בתקופת החגים, מבלי שהובטחו זכויותיהם הבסיסיות לפיצויים ופנסיה".

"העובדים יאלצו לעבור סלקציה כפולה כדי להמשיך ולעבוד עבור הבעלים החדש: סלקציה פוליטית וסלקציה כלכלית במסגרתה המעטים שימשיכו לעבוד יתקבלו כעובדי קבלן ללא כל זכויות עבור השנים שעבדו במעריב. מעבר לכך, סגירת העיתון מאיימת על האפשרות של פלורליזם תקשורתי בישראל. קיומה של עיתונות חופשית היא קריטית לקיומה של דמוקרטיה בישראל. השוק לא דואג לכך כפי שכבר נוכחנו לדעת, קבע חנין.

אולם לדבריו, "המשבר בישראל אינו רק השתקפות נוספת של המשבר העולמי של העיתונות הכתובה אלא משבר ייחודי שהגורמים לו הם לא רק מנגנוני השוק אלא גם מנגנונים פוליטיים. לכן על המדינה להתערב, להשקיע כסף בתחום העיתונות. דמוקרטיה עולה כסף וצריך להשקיע בה. אין מנוס מכך. בכל מדינות אירופה, להוציא בלגיה, יש מנגנונים של סבסוד ישיר או עקיף".

"אני מציע שבמקום לחפש איל תקשורת כזה או אחר, נעביר את העיתון לעובדים – יש בו 2000 עובדים שיודעים לנהל אותו, לכתוב בו, להפיץ אותו. יש דבר אחד שאנחנו יודעים בוודאות: הם ירצו שיצליח", חתם חנין, אשר הגיש בשבוע שעבר הצעת חוק שתגן על העובדים במקרה של מפעל במצוקה באמצעות הקמתה של קרן שתסייע להעברת המפעל לשליטת העובדים.