התלונות על השירות של קאופורטיב אגד באזור בנימין ממשיכות להגיע.

מפניות של תושבים שהגיעו לערוץ 7 עולה, כי האוטובוסים של אגד לא יוצאים בזמן, לא עוצרים בתחנות ולפעמים אף לא יוצאים כלל מתחנת המוצא או שלא עוצרים בתחנות העלאת נוסעים לאורך הקו.

בישוב בית אל הנמצא באזור בנימין החלו תושבים להתארגן להפעלת קו פרטי שיחליף את קו 170 המתופעל על ידי חברת 'אגד'. אחת המארגנות סיפרה לערוץ 7 כי זה הגיע למצב בו אין ברירה ואי אפשר לסמוך על אגד. היא ציינה כי לקראת חג הסוכות משפחה עם ילדים לא יכולה, במצב הנתון, לתכנן נסיעה לטיול או ביקור משפחתי, מכיוון שאי אפשר לדעת האם האוטובוס יבוא בזמן או לא.

תושב נוסף סיפר לערוץ 7 כי לחברת אגד אין שום אינטרס לשפר את איכות השירות, זאת מפני שלאחרונה יצא מכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית - מכרז בו זכתה חברה אחרת.

במשרד התחבורה אישרו בתגובה לפניית ערוץ 7 כי אכן יצא מכרז שכזה, "קבוצת קווי יהודה ושומרון הכוללים את אזור בנימין, אמורה לעבור לחברת 'אגד תעבורה' במהלך שנת 2013", נמסר מהמשרד וצויין כי "העברת אשכול קווי יהודה ושומרון נעשית במסגרת הסכם בין אגד לממשלה".

במשרד התחבורה הוסיפו כי "בימים אלה מנהל משרד התחבורה תהליך של גיבוש המלצות לשיפורים במסלולי ותדירויות הקווים, בכוונה ליישם את השיפורים עם העברת הקווים".

מחברת אגד נמסר בתגובה לפניית ערוץ 7 כי "תפעולו של קו 170 נתון במגבלות המתחייבות מעצם מתן השרות באוטובוסים ממוגני ירי. כמו בכל קו, אגד מקפידה שכל אוטובוס היוצא לבצע נסיעות, יהיה במצב מכני תקין וללא תקלות. הוא הדין באשר לאוטובוסים המופעלים בקו 170".

"אין כל קשר בין הפרטת קו 170 לבין רמת השרות והתדירות", הדגישו בחברה, "אחת הבעיות התפעוליות בקו הוא חוסר האפשרות לאמוד מראש את מספר החיילים המשתמשים בקו זה, בכל ימות השבוע, כדי להגיע לבסיסים הצבאיים הרבים הפזורים לאורך מסלול הקו. האפשרות לתגבור אוטובוסים מעבר למתוכנן מוגבלת מאוד בגלל החובה להפעיל אוטובוסים ממוגנים בלבד".

"אגד מודעת לקשיים התפעוליים בקו זה ופועלת לפתרונם. אך לפני זמן קצר התקיים דיון מקצועי בהשתתפות כל הגורמים המעורבים בתפעול הקו כדי למצוא פתרונות ראויים, שיקלו על הנוסעים בקו".

באגד ציינו עוד כי במהלך חג הסוכות יתוגבר השרות ככל האפשר "במגבלות הקיימות".