גנובים ואומללים במושב האחורי
גנובים ואומללים במושב האחוריהתאחדות מגדלי הבקר

ארבע שנים מאסר בפועל. זהו גזר הדין המחמיר שהטיל בית המשפט המחוזי בנצרת, על תושב הכפר טובה זנגריה, שנאשם בגניבת עגלים מחוות הבקר של קיבוץ מלכיה.

בהתאם לכתב האישום, אשר הוגש על ידי עו"ד תומר שוורץ מפרקליטות מחוז צפון, הנאשם ושותפו גנבו בחודש פברואר 2012 שלושה עגלים מקיבוץ מלכיה, נהגו בפראות עם רכבם על הכביש, כתוצאה מכך אף התהפכו ונמלטו רגלית מאזור קיבוץ עמיעד, תוך שאחד מהעגלים מצא את מותו כתוצאה מהתהפכות הרכב.

השופט תאופיק כתילי שהטיל את העונש הכבד כתב בהכרעתו כי מעשי הנאשם דרשו תכנון מוקדם והיערכות. הם פגעו פגיעה קשה בבעלי החי ובאלה המגדלים אותם. שווים הכולל של העגלים שנגנבו הינו בסך 12 אלף שקלים, אולם ברור שהנזק אשר נגרם לקיבוץ מלכיה הינו גדול בהרבה משווי העגלים בלבד. הימלטותו של הנאשם במסגרת מרדף דרכים פראי מבטאת זלזול חמור בחוקי ובגורמי האכיפה ויוצרת סיכון עצום כלפי ציבור המשתמשים בדרך. עוד כתב השופט כתילי בגזר הדין: תופעת הגניבות החקלאיות, הינה תופעה חמורה, הגורמת לפגיעה כלכלית קשה לא רק לבעל החיים הגנוב, אלא לכל מי שעוסק בענף ונאלץ להשקיע משאבים יקרים בניסיון למנוע מפורעי חוק לשים לאל את מה שלעיתים הוא מפעל חייהם. העבירה כרוכה בהתאכזרות קשה בבעלי חיים ויוצרת סיכון לבריאות הציבור.

בית המשפט הטיל על הנאשם, חרף גילו הצעיר, את העונשים הבאים: 4 שנות מאסר בפועל, 5 שנות פסילה לרישיון רכב, 15,000 ₪ קנס, 15,000 ₪ פיצויים וחילוט רכב הפולקסווגן-בורה של הנאשם לטובת אוצר המדינה.

בהתאחדות מגדלי הבקר לחלב וארגון מגדלי הבקר לבשר מברכים על פסק הדין המחמיר ואומרים כי גזר דין זה הינו חלק מפרויקט המודל במחוז צפון המוכיח את עצמו, בו קיים שילוב פעולה הדוק בין כוחות הביטחון: משטרה, מג"ב ויחידת ארז עם פרקליטות מחוז צפון, למיגור תופעת הגניבות החקלאיות וגניבות הבקר שהפכו למכת מדינה ובכל יום נגנבות פרות וצאן מכל חלקי הארץ וכי מדובר על הפסדי ענק לחקלאים, כאשר אין חברות ביטוח המוכנות לבטח עדרי בקר, רפתות וצאן בפני גניבות.