במהלך חג הסוכות נפטר ד"ר יחזקאל כהן, מייסד תנועת "נאמני תורה ועבודה" ומובילה כיו"ר בין השנים תשל"ו- תשנ"א.



כהן, ד"ר להיסטוריה של עם ישראל, נולד ב- 1938 בתל-אביב. היה בוגר תיכון "צייטלין" וחבר גרעין 'הטירה' דרום (קיבוץ סעד).



מתוך דאגה לעתידה של השקפת העולם הציונית- דתית, הקים בשנות ה-70 יחד עם פרופ' אברהם נוריאל ז"ל, את תנועת 'נאמני תורה ועבודה', מתוך מגמה להקים תנועה רעיונית חברתית לא פוליטית, שתקדם סדר יום לחיזוקם של הערכים המקוריים של הציונות דתית.

כהן עמד בראש התנועה כחמש עשרה שנים, במהלכן עסק בהנחלת ערכי תורה ועבודה, על ידי הרצאות, פרסום חוברות, ספרים ומאמרים, בנושאים שונים הנוגעים לציונות הדתית. בחלק מן הנושאים בהם עסק, כגון מעמד האישה, ולימוד תורה לנשים, היה חלוץ שהקדים את זמנו.

בחורף תשנ"ד שכל את בנו נועם הי"ד, שהיה רכז שב"כ ונפל בפעילות מבצעית של השב"כ ברמאללה. נועם יצא לרמאללה לאסוף למכוניתו איש חמאס משתף-פעולה. האיש ושני מחבלים נוספים ירו אל רכבו כ-150 יריות. 62 קליעים פגעו ברכב. מאבטחיו של נועם, אנשי שב"כ שישבו בקידמת הרכב, השיבו אש למרות שנפצעו. נועם, שישב במושב האחורי, יצא מהרכב כשנשקו דרוך. בהיותו מחוץ לרכב הוא נפצע אנושות ולאחר מכן נפטר מפצעיו.

מאז נפילתו של נועם הקדיש יחזקאל את פעילותו בעמותה לזכר בנו - "דרכי נועם", מתוך רצון להנציח את זכרו ולחנך למורשתו, "תוך מתן דגש על היותו איש צבא שומר מצוות המשמש מופת לשילוב בין דתיות בלתי מתפשרת לבין עשייה בכל תחומי החיים, במטרה להראות לצעירים דתיים שניתן לשלב בין העולמות", נאמר עליו.



הלוויתו של הד"ר יחזקאל כהן תתקיים מחר ב-12:30 בהר המנוחות בירושלים. השבעה תתקיים בביתו אשר ברחוב בית שערים בשכונת קריית משה בירושלים, עם צאת שמחת תורה.