אחמדיניג'אד. המערב יזם בצורת
אחמדיניג'אד. המערב יזם בצורתמרכז המידע למודיעין

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר במסיבת עיתונאים שקיים בעקבות המצב הכלכלי הקשה של ארצו, כי אין בכוונתו להפסיק את תכנית הגרעין. "למרות המצב הכלכלי - נמשיך לפתח גרעין כמתוכנן", אמר.



לדבריו מדינות המערב מנהלות מלחמה כלכלית ופסיכולוגית נגד איראן. "האויבים מנסים לפגוע במכירות הנפט שלנו, ובתקווה נתגבר על כך", אמר.

אחמדיניג'אד לעג ל"נאום הקו האדום" של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם."הציור של ראש הממשלה היה אמצעי פרימיטיבי. הישראלים חושבים שהם עליונים, אך אלו אנשים חסרי תרבות, שאין להם שורשים באזור. אנחנו לא נופלים למלכודות שלהם, ולא רוצים לדבר על מלחמה".

"מזה 33 שנים שאנחנו חיים תחת איום. המשטר הציוני שולט בארצות הברית וראש הממשלה של היישות המדומה הזאת אומר לממשל האמריקני מה לעשות. עלינו להיות מוכנים וערוכים תמיד, לכל תרחיש", הוסיף.

בהתייחסו לצלילת ערך המטבע האיראני אמר אחמדינג'אד "זה זמן רב שערך המטבע עולה ויורד, דבר המושפע מבחוץ ומבפנים. האויב מטיל סנקציות על תעשיית הנפט האיראנית - והבנקים לא צוברים מאגרים במטבע החוץ".

ערכו של הריאל צנח היום בעוד 9% לעומת הדולר. על פי הדיווחים, בשנה האחרונה איבד הריאל יותר מ-80% משוויו, מאז חודש אוקטובר שעבר. רק אתמול דווחה צניחה של 17% מערכו של המטבע.

הירידה מציינת כי הסנקציות הכלכליות, המופעלות על איראן מאז התעקשותם להמשיך בפעילות הגרעינית, פוגעות חזק בכלכלה האיראנית.