מומלץ להיזהר
מומלץ להיזהראילוסטרציה. פלאש 90

חברת המחשבים סי-דאטה, מפיצה מורשית של מיקרוסופט OEM בישראל, יצאה בימים אלה בקמפיין שילוט חוצות נרחב הקורא לציבור בישראל לרכוש תוכנות מחשב חוקיות, ומזהיר מפני קנסות כבדים הצפויים לעסקים ויחידים העושים שימוש לא מורשה בתוכנות בעבודתם. 

קמפיין שילוט החוצות עלה לפני יומיים ויימשך כעשרה ימים. במסגרתו הועלתה כרזת פרסום שלשונה: "תוכנות לא חוקיות בעסק שלך, עולות לך ביוקר! חשיפה לתביעה משפטית של מאות אלפי שקלים. פנה למשווק עוד היום".

המודעה מתפרסמת מעל עשרות שלטי חוצות בולטים ברחבי הארץ, מחיפה בצפון ועד אשדוד בדרום. 

מחברת סי דאטה מוסרים כי "הקמפיין נועד להגביר את מודעות החברות לרכישה של תוכנות חוקיות בלבד. חברות רבות עלולות להיפגע מרכישה של תוכנות לא חוקיות. אנו באים להתריע בפני אותן חברות: בדקו את עצמכן את עובדיכן, שמא תולכו שולל, ותבצעו עבירות, שבסופו של דבר תפגענה בכן".

עו"ד נעמי אסיא, המייצגת את ה-BSA, ארגון המייצג את תעשיית התוכנה לעסקים בישראל, אומרת: "בעלי עסקים רבים לא מודעים לסיכון אליו הם נחשפים, בין השאר כתוצאה מתוכנות לא מורשות שעובדיהם עושים בהן שימוש, הן על מחשבי העסק והן על מחשביהם האישיים לצרכי עבודתם". לדבריה, גם במקרה כזה, עלול בעל העסק לשלם פיצויים של עשרות אלפי שקלים ולעיתים אף יותר.