שלג
שלגפלאש 90

עשרות סורים, חלקם חמושים, התקרבו בצהריים (רביעי) לנקודת הגבול עם ישראל בהר חרמון. כוחות צה"ל הוזעקו למקום ופינו את המפלס העליון של הר החרמון ממבקרים.

מצה"ל נמסר כי מדובר בארבעה חמושים שזוהו במרחק של כ-500 מטר מצדו הסורי של הגבול. עוד נמסר כי החמושים אינם חיילים לובשי מדים, ועל כן הוחלט כנקיטת אמצעי זהירות להוריד את המבקרים חזרה למפלס התחתון.

במקביל, הרמטכ"ל, בני גנץ, התייחס היום בסוכתו בקרייה לאיום מסוריה. "אסד גם טובח בבני עמו שלו, וגם הולך ומאבד שליטה על מקום, שבסופו של דבר יהווה מצד אחד מחסן אמל"ח זמין לכל ארגון טרור", אמר גנץ. "אנחנו רואים את ארגוני הטרור הולכים ומתבססים שם, כך שבסוריה וברמת הגולן אנו עלולים לקבל גם איום צבאי רגיל, אם הוא ישרוד, וגם איום טרור, שהולך ונהיה חזק יותר".

הרמטכ"ל הוסיף "אנו מסתכלים על המזרח התיכון ועל העולם המערבי ומבינים שאנו אי של שפיות במקום שבו המציאות משתנה, וחיים במדינה שבה יש מקום לכל יהודי בעולם אם ירצה להגיע אליה. מה שברור הוא שיקרה, שיהיה מפגש קצה בין כוח צבאי שלנו לכוח אויב בזירה כלשהי, ומי שייפגש עם אותו אויב יהיה אתם, המפקדים הצעירים, בין אם בספינת הדבורה בעזה או בעצירת משט לא חוקי, בין אם בטנק, בתותח או על היבשה".

בתוך כך, 40 בני אדם נהרגו הבוקר כששתי מכוניות תופת התפוצצו סמוך לבנייני הממשל במרכז העיר חאלב שבצפון סוריה. על פי דיווח ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, המכוניות התפוצצו סמוך למתקנים צבאיים של צבא אסד ובמקום ישנם עשרות הרוגים וכ-90 פצועים.