שיישאר שם. סלאח
שיישאר שם. סלאחפלאש 90

התנועה האסלאמית ערכה את תפילת יום השישי (5 באוקטובר) מול המסגד אל-כביר בבאר שבע במחאה על אי מתן היתר להתפלל במסגד עצמו, אשר בית המשפט קבע בעניינו שישמש למוזיאון.

את דרשת יום השישי נשא השיח' ראיד סלאח, אשר תקף בחריפות את הממסד הישראלי על הפגיעה במקומות הקדושים לאסלאם, ובין היתר טען, כי 1,200 מסגדים נהרסו עד היסוד בשנת 1948, וגם כיום קיימים מסגדים המשמשים מסעדות, שבהן מוגש גם יין האסור באסלאם ונערכות שם מסיבות ריקודים.

הממסד הישראלי הוצג בדבריו של השיח' סלאח כגדולת מבצעי העוולות בעולם, משום שאינה מאפשרת את התפילה במסגד אל-כביר בבאר שבע ואינו מחזיר את שאר המסגדים ב"פלסטין" לידי המוסלמים. השיח' סלאח כינה את המנהיגים הישראלים "משוגעים”, "טיפשים", “טרוריסטים", “אויבי אללה" ו“אויבי כל הנביאים ומוחמד”, אשר אללה יבוא עימם חשבון בקרוב מאוד וישמיד את כל גורמי העוול למוסלמים, כפי שהבטיח בקוראן.

לקהל המתפללים הבטיח השיח' סלאח, כי המוסלמים ינצחו בסופו של דבר ויתפללו בתוך המסגד אל-כביר הגדול בבאר שבע, שכן המוסלמים הם העתיד של העולם והם יצליחו לנצח את כל העושקים וגורמי העוול בעולם. הוא כינה את העיר באר שבע כחלק מ"סביבות אל-קודס", ביטוי שעל פיו גם הוא נכלל בחובה המוטלת על המוסלמים לשחררו במסגרת הג'יהאד לשחרור ירושלים מ"הכיבוש הישראלי".