זבולון אורלב
זבולון אורלבשלומי שלמוני

גורמים בבית היהודי טוענים כי המתמודד לראשות הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, פועל לשנות את כללי המפקד לאור הסקרים האחרונים המנבאים לו כישלון בבחירות המוקדמות למפלגה.

בעקבות הדברים שיגר בסוף השבוע השר דניאל הרשקוביץ מכתב לוועדה בו הביע התנגדות למהלכים של אורלב. גם נפתלי בנט המתנגד לכך מתכוון לשגר מכתב דומה לוועדה.

גורמים במפלגה סיפרו כי "ביום שישי, לאחר פרסום הסקרים המנבאים תבוסה לאורלב, ומעבר פעילים מרכזיים ממחנהו, הובא לידיעתנו על הניסיון מצד ח"כ אורלב לשנות את כללי המשחק של הפריימריז. מצד אחד מתכוון אורלב לעתור נגד עצם התנהלות המפקד ולנסות להפוך אותו לבעייתי ו'לשרוף את המועדון' ע"י ביטולו, ובנוסף מנסה אורלב לשנות את הבחירות בהן הוא משתתף על ידי הצמדה של שני ימי הבחירות לראשות, לרשימה ולמוסדות, ליום אחד.  

הגורמים מציינים כי, ה"נימוקים" כביכול הם חיסכון כספי וקיצור זמנים על מנת להיערך לבחירות הארציות שעשויות להתקיים, ע"פ הערכות מסוימות, בחודש מרץ 2013. הצמדה מלאכותית זו של הימים הינה שינוי בוטה ומהותי של כללי המשחק באמצע, ואינה מקובלת. יצוין כי באף מפלגה אחרת בישראל אין מצרפים את מועד בחירת היו"ר למועד בחירת הרשימה. לא בליכוד, לא במפלגת העבודה ולא בקדימה. בכל מקרה המפד"ל תהא המפלגה הראשונה שמסיימת את תהליך הפריימריז, כך שלטיעון "המוכנות" אין שחר. הליכוד, העבודה וקדימה צריכים להיערך לתהליך של לפחות ששה שבועות מהכרזה על הבחירות."

עוד הוסיפו גורמים בבית היהודי כי "אורלב צריך לקבל את כללי המשחק הדמוקרטיים שלפיהם הציבור מכריע, בין אם הדבר לטובתו ובין אם הוא מפסיד בהפרש ניכר. טובת המפלגה והציבור חייבים להיות קודמים לטובתו האישית של זבולון אורלב. לא ניתן לפגוע במפקד ולגרום לציבור לאבד את התקווה לשינוי בבית היהודי".

ממטה אורלב נמסר בתגובה לכתבה "אורלב נאבק באופן עקבי ושיטתי מתחילת המפקד והפריימריז  נגד השינויים. לכן גם הפעם הוא שולל לחלוטין את ההצעה לשנות את לוחות הזמנים של ימי הבחירות. דחיית הבחירות בשבוע ימים מעוררת קשיים רבים בקרב אלפי המועמדים למועצות הסניפים ולוועידת המפלגה כמו גם לעשרות אלפי המתפקדים שקבעו תוכניות אישיות לאחר יום הבחירות שנקבע ל 13/11/12. אורלב קיבל פניות רבות של מועמדים ומתפקדים שימנע מהם להשתתף בפריימריז, אם הם ידחו בשבוע ימים , בגלל נסיעות לחו"ל, השתלמויות, פרוצדורות רפואיות, חופשות והתחייבויות אישיות אחרות בעבודה ובמשפחה. לדעת אורלב אין זה הוגן לגרום עוול למועמדים ולמתפקדים. בשונה מהמועמדים האחרים הרואים את טובת עצמם בראש ובראשונה, אורלב רואה את טובת המפלגה וטובת המתפקדים שהם חוט השדרה של התנועה  ולכן הוא שולל ומתנגד בתוקף לדחיית יום הבחירות".

ממטה הרב הרשקוביץ נמסר "אורלב חושש, בצדק, שבמצב הנוכחי יתקיים סיבוב שני בלעדיו - ולכן הוא מנסה לנצל דחיה טכנית בשבוע לשינוי דרמטי של כללי המשחק. אנחנו נילחם בכך בכל הכוח ובכל האמצעים. תקופת התעלולים הפוליטיים נגמרה".

ממטה בנט נמסר "הציונות הדתית התעוררה מחדש, למעלה מחמישים אלף התפקדו, אנחנו בטוחים שהבחירות יתקיימו כפי שתוכננו ובלי התחכמויות מיותרות. הציבור יאמר את דברו".