יוסף שפירא
יוסף שפיראצילום: פלאש 90

מבקר המדינה פנה היום (שלישי) במכתב ליו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, בבקשה להקדים את הדיון בדו"ח הנוגע למחירי המזון בעקבות ההתפתחויות בנושא זה.

המבקר ביקש גם משרי החקלאות והתמ"ת, אשר פעולות משרדיהם משפיעות על מחירי המזון, להמתין עם פעולות מתוכננות עד לדיון המעמיק בנושא.

"יהיה זה נכון אם שרי הממשלה הנוגעים בדבר, ובהם שר האוצר, שר התמ"ת ושרת החקלאות המכותבים למכתב זה, ימתינו ולא יפעלו למימוש העלאות המחירים המתוכננות או לביצוע צעדים משמעותיים אחרים עד לקיומם של דיון ובחינה מעמיקה של חוות הדעת וממצאיה", קבע המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא.

לדבריו, "הצורך בדיון כאמור מתחזק גם נוכח זאת שבחוות הדעת צוין, בין היתר, כי יש למצוא את הדרך להבטיח שבתהליך קבלת ההחלטות יובא בחשבון גם האינטרס של ציבור הצרכנים, בין באמצעות שיתוף נציגיהם בתהליך ובין בדרך אחרת, וזאת על מנת להגביר את אמון הציבור במהלכי הממשלה ואת מעורבותו בהם".

המבקר קובע עוד, כי "חלק מהמחויבות הבסיסית של המדינה לאזרחיה הוא חובתה לספק לכל אזרח ביטחון תזונתי, שמשמעותו היא מתן אפשרות לכלל האוכלוסייה להתקיים בכבוד תוך הבטחת צריכת מוצרי המזון הבסיסיים הנדרשים לה. לדאבון הלב, קיימת כיום בישראל אוכלוסייה לא מעטה המתקשה להתקיים בכבוד, והיא הנפגעת הראשית של העלאות מחירים מסוג זה. שיקולים אלה מחייבים בחינה מעמיקה שבעתיים של הליקויים שהועלו בחוות הדעת בטרם קבלת ההחלטות".

"אציין עוד, כי משרדי עוקב אחר ההתפתחויות בנושא זה, ובכוונתי להמשיך ולעקוב מקרוב גם אחר תיקון הליקויים שהועלו בחוות הדעת", חותם המבקר את המכתב.