מכחיש. רמון
מכחיש. רמוןפלאש 90

בכיר 'קדימה' לשעבר, חיים רמון, שקנה לו שם כבונה ומפרק מפלגות ומפצים גדולים כאלה ואחרים, שוקד בימים אלה על הקמתה של מפלגה חדשה בראשותם של אהוד אולמרט, ציפי לבני ויאיר לפיד. כך עולה מראיון שהעניק רמון לגלי צה"ל.

בראיון סיפר רמון כי הוא  "בדיבור עם אולמרט, ומקווה שבימים הקרובים נצליח לגבש אלטרנטיבה לנתניהו". עם זאת ציין כי אולמרט טרם קיבל החלטה באשר לתכניותיו הפוליטיות הצפויות.

"הדבר הכי חשוב הוא להביא קץ לממשלת נתניהו, ולהביא לכך שלא תהיה ממשלה שהיא ברית של חרדים וימנים קיצונים", אמר רמון והוסיף גם עקיצה בכיוונו של יו"ר 'קדימה' הנוכחי, חבר הכנסת שאול מופז, כשאמר: "לא נעשה את הטעות של שאול מופז, שפסל את עצמו אוטומטית מהרגע שהצטרף לנתניהו, ולא יכול להציג אלטרנטיבה לראש הממשלה".

האפשרות שאולמרט ימצא עצמו משתלב בזירה הפוליטית מפיחה תקווה בכמה מראשי 'קדימה', אך במקביל גורפת ביקורת כדוגמת זו של חברת הכנסת ציפי חוטובלי שאמרה הבוקר כי "העבריין המורשע אולמרט מעניק לאזרחי ישראל את ההזדמנות הייחודית להעניק את מפתח ביתם למי שכבר פרץ אליו. מועמדותו של עבריין מורשע בשחיתות שלטונית צריכה להיפסל על הסף, עוד לפני שקושרים לו כתרים של מושיע השמאל".

דברים דומים אמרה גם יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כשקבעה, גם היא בראיון לגלי צה"ל, כי "אדם שנחקר אלף חקירות בפלילים, אדם שהוא מושחת וניהל מערכת דה-לגיטימציה אלימה מול מערכת המשפט, אני לא מוכנה לשאת את הרעיון שהאיש הזה אפילו יראה את עצמו כפוטנציאל הנהגה".