החשודים בתקיפה.
החשודים בתקיפה.פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נוסף נגד קטין המעורב באירוע תקיפת צעירים ערבים, שהתרחש בחודש אוגוסט במרכז העיר ירושלים. 

היועץ המשפטי לממשלה אישר להכליל בכתב האישום את הסעיפים הנוגעים להסתה לאלימות ולגזענות. בהתאם, לנאשם מיוחסות עבירות של: איסור פרסום הסתה לגזענות, הסתה לאלימות ותקיפה בנסיבות מחמירות ומתוך מניע גזעני. 

על פי האמור בכתב האישום סמוך לשעה 22:00, בה שהה הנאשם עם נערים רבים אחרים ב"כיכר החתולות" שבירושלים, אמר לנוכחים כי יושבים בכיכר גם ערבים וכי אסור להם לשבת במקום.

בהמשך קרא יחד עם נוכחים אחרים להכות את הערבים שהיו במקום ואף דירבן אחרים לעשות זאת בקריאה "מי שגבר שיבוא וירביץ לערבים".

לאחר מכן החלו הנוכחים במקום, והנאשם ביניהם, לצעוק צעקות וקללות גזעניות בגנות הערבים. במהלך האירוע, וכחלק מהמתואר לעיל, גירשו הנאשם וחלק מהנוכחים בכיכר מספר ערבים שישבו או שעברו בסמוך לכיכר, כאשר בחלק מהמקרים הנאשם וחלק מהנוכחים אף דחפו, הכו ובעטו בערבים.

לאחר מכן, בשעה 23:30 לערך, עזבה את הכיכר קבוצה של כשלושים נערים, וביניהם הנאשם, והתקדמה לכיוון כיכר ציון, וזאת במטרה לחפש ערבים אחרים כדי להכותם, כך נקבע בכתב האישום, לאחר שהבחינו כי אין ערבים נוספים בכיכר.

"במהלך ההתקדמות המשיכו אנשי הקבוצה, והנאשם ביניהם, לצעוק את הצעקות והקללות הגזעניות. הקבוצה המשיכה בדרכה עד שהגיעה לצומת הרחובות לונץ ובן יהודה. חלק מהנוכחים בצומת הבחינו בשלושה ערבים נוספים, שזהותם אינה ידועה, והיו באותה העת במקום. חלק מחברי הקבוצה החלו להקיף את הערבים, שבתגובה ברחו מהמקום. אחד מהערבים נפל במהלך הבריחה, אבל מיד לאחר מכן קם והמשיך לברוח מהמקום. סמוך לאחר מכן הבחינו חלק מהנוכחים במקום בג'מל ג'ולני, ובשלושה ערבים נוספים. הקבוצה החלה לרוץ אחרי הערבים, תוך שהנאשם מכה את אחד מהם בעורפו, אך שני האחרים הספיקו לברוח מהמקום", נאמר בכתב האישום.

חלק מחברי הקבוצה הצליחו להכות בצורה קשה את ג'ולני עד שאיבד את הכרתו ונשימתו וליבו נעצרו, כך שנזקק להחייאה ולאשפוז של מספר ימים בבית חולים. "הנאשם היה אף הוא חלק מחברי הקבוצה שרדפו אחרי הערבים, ובזמן שהותו בצומת אף תקף באמצעות בעיטה ברגלו את אחד מהערבים שעברו במקום", נקבע בכתב האישום.