שער הכניסה למחנה אושוויץ II - בירקנאו
שער הכניסה למחנה אושוויץ II - בירקנאוצילום: פלאש 90

החברה לאיתור ולהשבת נכסי נספי השואה מפעילה בימים אלו קמפיין אינטנסיבי במטרה לאתר את יורשיהם של כ- 60 אלף נכסים של נספי שואה שאותרו אך נמצאים ללא דורש.

הקמפיין שמופעל בארץ ובעולם, קורא לציבור משפחות נספי השואה להיכנס לרשימת שמות בעלי הנכסים המצויה באתר החברה ולנסות ולבדוק האם שמות קרוביהם מופיעים ברשימה.

הקמפיין, שנפתח לאחרונה, הוביל תוך זמן קצר למאות פניות של יורשים פוטנציאלים מהארץ ומחו"ל, והפניות הרבות ממשיכות לזרום לחברה. מדובר בגידול של מאות אחוזים במספר הפניות לחברה, ובחברה מקווים כי פניות אלו יובילו לסגירת מעגל עבור אלפי משפחות בארץ ובחו"ל, שעשרות שנים כלל לא היו מודעות לקיומם של הנכסים של יקיריהם שנספו בשואה.

הקמפיין שיצא לדרך לאחרונה הינו קמפיין משולב הכולל פנייה לציבור הרחב ולמגזרים השונים בארץ - המגזר החרדי, עולי חבר העמים, כמו גם ליהודים בצפון אמריקה. במסגרת קמפיין האיתור העלתה החברה מודעות פרסום בעברית וברוסית, מודעות פרסום בעיתונות הכללית ובעיתונות החרדית בארץ ועיתונות היהודית בארה"ב וקנדה.

בנוסף לפעילות הפרסום בוצעה גם פעילות ממוקדת מול המגזרים השונים ושימוש בפנייה אישית ישירה. למשל, פנייה ישירה  לדוברי הרוסית בארץ במסגרת מפגשים והרצאות, תוך גיוס אנשי מקצוע דוברי רוסית מוכרים מהתקשורת והאקדמיה. בצפון אמריקה התבצעה פנייה ליהודי ארה"ב בערב ראש השנה האחרון באמצעות דרשה מיוחדת הקוראת למתפללים להיכנס לאתר החברה ולנסות לאתר שמות קרוביהם שנספו בשואה.

הקמפיין ימשך בשבועות הקרובים ובמהלך חודש נובמבר ויכלול אירועי הסברה שונים בשיתוף הקונסוליה הישראלית בניו יורק.