מרכז ירושלים - לא לחרדים?
מרכז ירושלים - לא לחרדים?ש. כהן. ערוץ 7

לאחר מאבקים ארוכים סביב סוגיית הצבתם של שלטי חוצות אלקטרוניים למטרות פרסום בירושלים, ובלחץ ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, החליטה ועדת השילוט של עיריית ירושלים ביום חמישי האחרון להתיר הצבת שלטי חוצות פרסומיים אלקטרוניים ברחבי העיר.

עם זאת, גם הנציגות החרדית דורשת כי בשלטי החוצות לא יופיעו תמונות של בני אדם. העירייה טרם מסרה את תשובתה לדרישה זו.

כזכור, במשך תקופה ארוכה לא אפשרה עירית ירושלים את הצבתם של שלטי החוצות הפרסומיים ברחבי עיר הבירה - ובדומה לערים אחרות ברחבי הארץ שם מתנוססים שלטי החוצות – בטיעונים שונים.

בין היתר עלה חשש לפגיעה במראה המיוחד של ירושלים, ובנוסף נלקחה בחשבון התנגדות פלגים מסוימים בציבור החרדי בעיר. כעת, כאמור, האישור ניתן ובמגבלות מסויימות.

וועדת השילוט העניקה את האישור להצבת שלטים במרכז העיר, ועל פי גורמים בעירית ירושלים, בחודשים הבאים יוענקו אישורים להצבת שלטי חוצות באזורים נוספים ברחבי העיר.

מעיריית ירושלים נמסר כי "וועדת השילוט העירונית אישרה הצבת שלטים אלקטרוניים ברחבי מרכז העיר זאת בתיאום עם אדריכל העיר ולצרכי אירועי תרבות בלבד. באשר לאי פרסום דמויות - לא התקבלה כל החלטה להדרת דמויות או נשים מהשלטים האלקטרוניים. הדבר לא היה ולא נברא ופרסומו מהווה הוצאת דיבה ולשון הרע, והעירייה תפעל כנגד כל פרסום שקרי שאינו נכון. עיריית ירושלים פרסמה, מפרסמת ותמשיך לפרסם נשים בפרסומיה".