פולשים בשבת. סוסיא
פולשים בשבת. סוסיאפלאש 90

בשני דיונים שהתקיימו בביהמ"ש המחוזי בירושלים בערעורים שהגישה עמותת 'חננו', הפך השופט משה דרורי את החלטת בימ"ש השלום ושחרר למעצר בית את שני העצורים שנותרו מפרשת ההסתערבות בסוסיא, כך מדווחת עמותת חננו.

בעמותה מציינים, כי בכך למעשה שוחרר היום אחרון המעורבים בפרשה שגררה ביקורת רבה על התנהלותה של המשטרה בהפעלתה מסתערבים כנגד מתיישבים.



ביום שישי, הורה השופט דרורי לשחרר את הנאשם השלישי, שנעצר ביום הארוע עצמו, בערב שמחת תורה, לאחר שיום קודם לכן הורה שופט בימ"ש השלום להאריך את מעצרו בשבועיים עד לקבלת חוות דעת משירותי המבחן בנוגע לחלופת מעצר.

במקביל הורה בימ"ש השלום לשחרר את שני הנאשמים הנוספים למעצר בית זמני. יש לציין כי הנאשם ששוחרר על ידי השופט דרורי ביום שישי,  מואשם שהיה הפעיל מבין השלושה בתגרה עם השוטרים המחופשים לערבים.

בינתיים, נעצר ביום חמישי עצור רביעי בפרשה. לדברי המשטרה גם הוא נחשד כמי שהשתתף בקטטה בפועל, אך הצליח לחמוק ממעצר לאחר שנמלט מהשוטרים שרדפו אחריו. ביום שישי הובא העצור לבימ"ש השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו עד ליום שני.

בתגובה הגישו בעמותת 'חננו' ערר לביהמ"ש המחוזי על הארכת מעצרו. מפאת קוצר הזמן נידון הערר רק הבוקר בפני השופט דרורי, שכאמור החליט לשחרר את החשוד למעצר בית עם אפשרות יציאה לתפילות. השופט דרורי ביקר את המשטרה ואת החלטת בימ"ש השלום לאור הראיות החלשות, לדבריו, שישנן כנגד העצור.

כזכור, ביום חמישי שעבר, הגיעו שני ערבים מלווים בחמור סמוך לשטח חוות הר סיני בסוסיה. השניים שהתנהגו באופן מחשיד, התעלמו מדרישת יושבי החווה לעזוב את המקום. כעבור זמן קצר, לאחר שמספר פניות של אנשי החווה לצבא ולגורמי הבטחון ביישוב לא הועילו, ירדו לעברם כמה מיושבי החווה בשנית בכדי להרחיקם מהמקום. במקום התפתחה תגרה שבמהלכה התברר שה'ערבים' הינם שוטרים מחופשים שהגיעו במטרה ללכוד פעילי ימין, שלדעת המשטרה חשודים בפגיעה בערבים באזור.

עו"ד עדי קידר, שייצג מטעם 'חננו' את העצור ששוחרר היום, מוסר בתגובה כי: "ביהמ"ש המחוזי קיבל את הערר והורה על שחררו של העצור תוך שהוא מעביר ביקורת על הראיות החלשות של המשטרה נגדו ועל העובדה שהמשטרה לא התייחסה שביהמ"ש עצמו כבר שחרר את יתר החשודים בפרשה".

"אנו מקווים כי לאחר ששוחררו כל המעורבים בפרשה נוכל להתמקד ולבחון איך אשרו גורמי המשטרה והפרקליטות ביצוע של מארב כה מסוכן באזור רווי אירועי טרור מהעבר - שאך בנס נגמר כפי שנגמר", הוסיף קידר.