בית משפט
בית משפטצילום: פלאש 90

לא מרימים ידיים: עורך דינו של האסיר היהודי בארצות הברית - הרב שלום מרדכי רובשקין, אמר בסוף השבוע האחרון בראיון לכלי תקשורת מקומיים כי הוא מתכוון להמשיך במאמציו ולערער על גזר דינו החמור של האסיר היהודי. "אנו לא מתכוונים לוותר", אמר עורך דינו.

כזכור, במהלך חול המועד סוכות האחרון בית המשפט העליון בארה"ב, דחה על הסף את ערעורו האחרון של האסיר היהודי להפחית מחומרת עונשו.

רובשקין, תושב ארה"ב, ניהל במשך שנים רבות באיווה מפעל לשחיטת בשר כשר. בשיא פעילותו העסיק המפעל קרוב ל-2000 עובדים. לפני כשלוש שנים בפשיטה על מפעלו נעצרו קרוב ל-700 מעובדיו באשמת העסקת עובדים זרים וקטינים. הפשיטה על מפעלו התבצעה על ידי כוחות משטרה גדולים מלווים במסוקים ויחידות של ה-FBI  האמריקאי.

במהלך משפטו טענו סנגוריו כי לשופטת היו שיקולים זרים ולמרות סתירה בראיות החליטה להרשיע את רובשקין במלוא חומרת העונש ושלחה אותו ל-27 שנות מאסר בנוסף לקנס של 31 מיליון דולר.

לאחר שכל הערעורים שהוגשו בשנים האחרונות על חומרת העונש בפרשת רובשקין נדחו, הוחלט להפעיל את הקלף האחרון - הגשת ערעור לערכאה הגבוהה ביותר, בית המשפט העליון. אולם כאמור, בית המשפט העליון דחה את ערעורו.

בשיחה עם מגזין 'עמי', המתפרסם מעת לעת בארה"ב בשפה האנגלית, אמרה בתו, עורכת הדין עליזה לוין, כי "אבי הקדיש את חייו למאבקים שבהם ידע שנעשה עוול לאחרים. זה טבוע עמוק באישיותו. כשהוא חש שמישהו נעשה לו עוול, הוא לא מוותר".

"הודעת בית המשפט העליון מאוד מאכזבת, אך מנקודת מבטו של אבי זה עוד לא הסוף. אבי זיהה אפשרות משפטית נוספת כדי להוכיח שהמשפט שהתנהל בעניינו של רובשקין היה לא הוגן. הוא ימשיך לעבוד כדי לתקן את מה שהוא מאמין שצריך לתקן. במקרה של רובשקין, נעשה עוול בצורה הקיצונית ביותר שאבי ראה במהלך הקריירה שלו", אמרה.