מופז: נתניהו אינו מנהיג אמיץ

ראש האופוזיציה ויו"ר קדימה, שאול מופז, תקף אחר הצהריים (שני) בנאומו במליאת הכנסת את כהונתו של ראש הממשלה וסיכם אותה ככזו שלא תיזכר ולא תוזכר בהיסטוריה, בשל הימנעותו של נתניהו מקבלת החלטות אמיצות וחיוניות.

"ישראל שהולכת לקלפי היא ישראל חלשה יותר, בודדה יותר, מפולגת יותר, מסוגרת יותר ומפוחדת יותר. זו לא ישראל שאני מכיר. זו לא יכולה להיות דמותה ואסור שאלה יהיו פניה".

"בנימין נתניהו אינו מנהיג אמיץ", אמר מופז, "בנימין נתניהו אינו חלק מהמנהיגות הציונית הנועזת. ככל שמספר ימי שלטונו רבים יותר, כך גם מעשיו כל כך שוליים, השפעתו החיובית כל כך לא משמעותית. משקלו הסגולי בדברי הימים של ישראל הוא חסר משמעות".

מופז פנה ישירות לנתניהו ובהתייחסו לסך שנות כהונתו כראש ממשלה שאל: "אדוני ראש הממשלה, מה עשית שש שנים? איזה חותם השארת אחריך?"

"ראש הממשלה מנסה לשכנע אותנו שהחליט להקדים את הבחירות בגלל אחריות לאומית לתקציב המדינה" אמר מופז: "אבל גם כאן, ההחלטה נובעת מהחולשה שמאפיינת את בנימין נתניהו לאורך כל שנותיו בפוליטיקה – פחד. ראיתי לא מעט אנשים פוחדים בימי חיי".

"אין לי אלא לקבוע כי האחריות שראש הממשלה כה אוהב להדגיש בתקופה האחרונה היא ממנו והלאה. סיסמה ריקה מתוכן, אחיזת עיניים והונאה ציבורית. האמת היא שראש הממשלה הפקיר כל זירה משמעותית שמשפיעה על החוסן הלאומי, החברתי והביטחוני של מדינת ישראל. שיקול דעת התחלף בגניבת דעת, אחריות פינתה מקומה להפקרות, והפחד תפס את מקומו של הביטחון".

בהתייחסו למצבה הערכי של ישראל תחת נתניהו אמר מופז כי "אחרי ארבע שנים של שלטון הליכוד, ישראל היא פחות יהודית ופחות דמוקרטית משהייתה אי פעם. שלטון שמשתיק קולות, שמפחד מעיתונות חופשית, שפוגע בכלכלה החופשית, ביזמות העיסקית, במעמד הביניים, בשכבות החלשות... צר לי להגיד זאת אך זו האמת. ישנו בישראל שלטון שמשרת את עצמו ולא את עמו".

"מדיניות אחראית לא מתעלמת מהדרישה לצדק חברתי – ולא מחלקת מתנות ביד אחת ודוחפת את ידה השניה לכיסי האזרחים כדי לממן אותן. מדיניות אחראית אינה מפקירה את הבנות והבנים המשרתים השמים את נפשם מנגד ומבדילה בין דם לדם".

בנאומו, הציב  עצמו מופז  כאלטרנטיבה שלטונית למדיניותו הכושלת של נתניהו והבטיח: "זה הזמן להאמין שאפשר להחזיר את הביטחון לישראל ואת ישראל לדרך הנכונה. אני יודע שאפשר להחזיר את ישראל לדרך הנכונה. אני מתכוון להחזירה לדרך זו. אני לא מתכוון לאפשר להפקרות הזו להמשך ויחד עם חברי אנו מתכוונים להחזיר למדינה הזו את התקווה".