ערב פיזור הכנסת ה-18 כשברקע תקציב המדינה, היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון, מתייחס בראיון לערוץ הכנסת לטיפול בחוק ההסדרים.

"בכנסת הזו לראשונה הצלחנו לצמצם באופן דרמטי את היקפו של חוק ההסדרים", אמר ינון, "עוד לפני הקריאה הראשונה הוצאנו ממנו לא מעט פרקים שהיו בעייתיים בעינינו, אשר לא היה להם מקום בחוק, בשל פגיעה בזכויות אדם, או משום שלא היה להם קשר ישיר לתכנית הכלכלית של הממשלה ולתקציב המדינה".

ינון סיפר כי הממשלה ניסתה בעצם לעשות קיצור דרך באמצעות הפלטפורמה של חוק ההסדרים כדי להעביר הצעות שלא פשוט להעביר בהליך חקיקה רגיל בכנסת, "אני מקווה שהסייגים והמגבלות שקבענו ימשיכו ללוות אותנו גם בעתיד, כי יש לי יסוד להאמין שהממשלה הבאה תגיש לכנסת הצעת חוק הסדרים בהיקף גדול לאחר הבחירות".

עו"ד ינון התייחס גם ליוזמה לחקיקת חוק–יסוד, "מצב שבו נשאר בספר החוקים חוק שהרכב של תשעה שופטים בביהמ"ש העליון קבע לגביו שהוא חוק לא חוקתי, הוא מצב בלתי נסבל ומהווה פגיעה חמורה באמון הציבור בחקיקה. אגב, הוא גם לא טוב לאותם גורמים שאינם מחסידי ההתערבות החוקתית של בית המשפט, שכן עיגון הסמכות של ביהמ"ש והידיעה של ביהמ"ש כי הכנסת יכולה אם היא רוצה להתגבר על פסקי הדין שלו, אולי תעודד יותר פסקי דין חוקתיים הפוסלים חקיקה של הכנסת, ולכן אני חושב שהמצב הקיים, על אף המגרעות הידועות שלו, עדיף מהמצב המוצע".