המתמודד בפריימריז ל'בית היהודי', נפתלי בנט, פרסם הבוקר (שני) בעמוד הפייסבוק שלו מכתב פתוח ליזהר אשדות בעקבות השיר "עניין של הרגל".

בפתח מכתבו כתב בנט "היום מלאו 18 שנים לנפילתו של נחשון וקסמן ז"ל. נחשון נרצח מכדור בראשו מטווח אפס בעת פריצה של סיירת מטכ"ל על מנת לחלצו מדירת שביו בביר נבאללה. אני לא אשכח את התפילות שנשאנו לשחרורו, את תחושת האחדות והגורל המשותף לחייל, ללוחם, לילד שלנו שהיה בידיהם של חיות האדם מהחמאס. את תחושת הגאווה שהיתה לי לחברים מסיירת מטכ"ל שיצאו למשימה שכולה ערבות הדדית ואהבת האדם כדי להציל את אח שלהם, שמעולם לא פגשו".

"שמעתי היום לראשונה את השיר שלך 'עניין של הרגל'. קראתי על אנשים רגילים, בני אדם שהפכו לרוצחים, אטומים, אכזריים, ליבם גס ועורם עבה.שמעתי את השיר, ורק אחרי ששמעתי הבנתי שאתה מדבר על החברים שלי לנשק. על הילדים שלנו, על חיילי צה"ל".

"מה קרה לך, חבר תיסלם יקר", כתב בנט, "האיש הלוחם בשחיתות ששר 'פרצופה של המדינה'. מה איבדת שם בדרך? מה איבדנו שם בדרך?".

"אתמול נפלו טילים בדרום הארץ, שמטרתם להרוג ילדים, חלקם כבר הרגו, עניין של הרגל. מחר יפלו עוד. במקום אחר בעולם מכינים אנשים שמעולם לא פגשנו ואין לנו דבר איתם, כולל לא גבול משותף, פצצה גרעינית שמטרתה לזרוע הרג של מאות אלפים. ואנחנו חיים עם זה, עניין של הרגל. לפני שבוע פוצצו קבוצה של אנשי שמאל אנטי ישראליים הופעה של הגבעתרון בגרמניה. בגרמניה. זה עבר בשקט, זה הרי הגיוני, עניין של הרגל".

בנט כתב לאשדות, "אני לא בטוח שאתה מכיר את סולם הערכים, הרעות, טוהר הנשק וההקרבה למען העם שלנו, כולל למענך, כפי שאני מכיר. אתה יודע מה, אולי עדיף שלא תכיר. אולי עדיף שתוכל לשבת לכתוב בשקט שירים שטניים נגד אלה המצילים את חייך יום יום".

"דבר אחד אני יכול להבטיח לך - הפרצוף שלך, למזלנו, הוא לא פרצופה של המדינה", סיים בנט את מכתבו הגלוי ליזהר אשדות.

אתמול החליט מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, לא לאפשר לזמר יזהר אשדות, אשר התארח בתכניתו של יואב קוטנר, להשמיע את שירו "עניין של הרגל".
 
מדובר בשיר המשמיץ את חיילי צה"ל, ובין השאר נאמר בו כי "הם לא איש, לא אשה, הם רק חפץ, רק צל, ללמוד להרוג, זה עניין של הרגל, מדי ב' ושפשפת, תשישות ושגרה, מטמטום עד הרוע, הדרך קצרה, רק לנו רק לנו, אדמת ישראל, ללמוד אכזריות, זה עניין של הרגל".
 
בהודעה לעיתונות שיצאה מטעם גלי צה"ל נאמר, כי "בשל תוכנו של השיר, הבז לחיילי צה"ל, החליט מפקד גל"צ, כי אין מקום בגלי צה"ל לחגוג היום באופן מופגן שיר המגנה ובז לחיילי צה"ל ואת אלו שהקריבו חייהם למען ביטחון המדינה".