חריש
חרישצילום: פלאש 90
ערבי תושב היישוב אום א-ל קטוף, הסמוך לעיר חריש, הגיש תביעה בבית משפט לעניינים מינהליים בחיפה ובה הוא טוען כי ארבעה מתחמים מתוך 29 מתחמים שיצאו במכרזי חריש, אינם שייכים למנהל מקרקעי ישראל אלא לו ולמשפחתו.

במסגרת כתב תביעה ארוך ומנומק, מגולל עורך דינו, תפואיק ג'בראין, את סדר הדברים ולבסוף מציג הוכחות ברורות המצביעות על היותו בעל הקרקעות המדוברות.

במהלך גיבוש כתב התביעה התברר כי הדבר היה ידוע למנהל מקרקעי ישראל אלא שבמנהל בחרו להציע לערבי קרקע חלופית הנמצאת בשטח מסחרי בחריש. דא עקא, שהערבי, בעל הקרקע, סירב לקבל את ההצעה בטענה שבשל היותו הוא - לעולם לא יצליח להשכיר את שטחי המסחר לתושבי המקום היהודיים.

עורך דינו של הערבי ביקש מבית המשפט להוציא לאלתר צו ביניים על מגרשים אלו. על פי דיווחים שונים, קבלנים המתמודדים בחריש קיבלו היום הודעה נוסח "מינהל מקרקעי ישראל מבקש להודיע בזאת, כי תלויים ועומדים הליכים משפטיים הנוגעים לקרקע נשוא מכרז זה"

לפני כחודש דווח כי בצל הביקורת הקשה בכלי התקשורת נגד שר השיכון אריאל אטיאס המנסה "לכבוש" את העיר חריש לטובת הציבור החרדי, מתארגנת קבוצת רכישה חילונית המתכוונת לגשת למכרזי חריש ולהתמודד על בניית 400 יח"ד במקום. 

הקבוצה האמורה הקימה עמותה, ולטענת מארגניה הם מקבלים מאות פניות של אנשים המעוניינים להצטרף לקבוצת הרכישה. לטענתם, אין להם שום דבר נגד הציבור החרדי, כי אם מימוש זכותם להתגורר במחיר סביר. וחריש מספקת, אפוא, את הפיתרון האידיאלי מבחינתם.