נתניהו בטקס האזכרה לרחבעם זאבי הי"ד

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס האזכרה הממלכתי לזכר השר רחבעם זאבי (גנדי), וניצל את נאומו בכדי לגנות את חילול קברו של שר הביטחון לשעבר משה דיין.

''אני מבקש לגנות את חילול קברו של משה דיין ז''ל. איננו יכולים לקבל נורמה פסולה של חילול קברים, מצבות, מקומות קדושים. אנחנו לא יכולים לקבל את זה במקומותינו בשום מקרה, בוודאי לא אל מול זיכרונם של אנשים ששייכים לדור הלוחמים, המייסדים של מדינת ישראל", הדגיש נתניהו.

לאחר מכן תיאר נתניהו את דמותו של זאבי, ואמר כי "גנדי היה חף מציניות משום שהוא בתוכו פעל מתוך ערכיות פנימית והוא נטה לייחס את אותה ערכיות גם לאחרים. זה לא משנה אם הם התנגדו לדעותיו, או אם הוא התנגד לדעותיהם, הוא כיבד את חילוקי הדעות ואת העמדות השונות מתוך ערכיות פנימית, והוא הניח שמה שקיים אצלו קיים גם במידה רבה אצל האחרים".

לדבריו, "דווקא ביום הזיכרון הזה אני חושב שאנחנו כאומה, בוודאי כבני נוער וחיילים ואזרחים ומנהיגי ציבור, יכולים ללמוד על חשיבותה וכוחה של ערכיות זו. אנחנו נוצרים את הסמל ואת הערכיות הזאת שעליה אנחנו מסכימים כולנו, ונמשיך לשאת בגאווה ובגאון את הערכים הללו שעליהם נלחם גנדי כל חייו - את ערכי אהבת המולדת, אחוות לוחמים, רעות, ערכי מורשת ישראל וערכי תקומתו של העם היהודי''.