ג'רמי גימפל
ג'רמי גימפלאמיתי סלומון

ח"כ זבולון אורלב נענה לפניית המועמד ג'רמי גימפל ופונה בבקשה להוסיף שריון במוסדות המפלגה לצעירים ולנשים.

ח"כ זבולון אורלב, המתמודד על ראשות מפלגת "הבית היהודי-מפד"ל", שיגר השבוע מכתב ליו"ר ועדת המפקד, הרב דני טרופר, בו הוא מבקש ממנו להעלות להצבעה הצעה להוספת שריונים לועידת המפלגה לצעירים ולנשים המתגוררים ביישובים קטנים.

הצעתו של אורלב באה במענה לפנייתו של איש ההסברה והמועמד לכנסת ג'רמי גימפל, אשר הסב את תומת ליבו של חבר הכנסת זבולון אורלב לכך שבישובים הקטנים   בהם ישנה הקצאה של פחות מחמישה חברי ועדיה (מרכז המפלגה), יש חשש שבמספר קטן כל כך לא יכללו מטעם הסניף צעירים או נשים.

אורלב כותב בין השאר במכתבו, כי "באזורי בחירה בהם ייבחרו פחות מ – 5 צירי ועידה ו/ או חברי מועצת סניף לא ניתן יהיה ליישם את ההחלטה לשריין 20% לצעירים ולנשים ובכך תסוכל למעשה החלטת הועידה, החוקה והתקנון".

"אשר על כן, אני מציע כי בנוסף ל- 1,000 הצירים שייבחרו יש לקבוע מכסה של 50 צירים לצעירים ו – 50 צירים לנשים שיבואו מתוך היישובים והאזורים שבהם לא נבחרו צעירים ו / או נשים. הוועידה היא שתאשר את הרשימה של המצטרפים הנ"ל כפי שהיא מאשרת את התוספת של האישיים המכובדים הנוספים לוועידה. הסדר דומה ובהתאמה יש לקבוע גם לגבי מועצות הסניפים. הצעה זו אין בא כדי לגרוע ממספר הצירים וחברי מועצות הסניפים ואין היא באה על חשבונם", הוסיף אורלב.

לדבריו, "אין ספק כי הצעה זו תעודד את הנשים והצעירים להשתלב במפלגה ותהא זאת הוכחה נוספת כי יש לנו רצון אמיתי לראותם שותפים מלאים בעבודה התנועתית. אני מאמין ומקווה שרצוננו לתת לנשים ולצעירים נגישות אמיתית , מעורבות ואחריות לפעילות התנועה תבוא לידי ביטוי בכך שוועדת המפקד והבחירות תתמוך בהצעה זו".

ג'רמי גימפל עצמו הסביר את היוזמה ואמר, כי "צעירים זה אידיאולוגיה. אנחנו חייבים להכניס צעירים למפלגה, זה מה שירים אותה – אידיאולוגית ופוליטית. נכנסתי לפרימריס לא רק כדי להיבחר לכנסת, אלא גם כדי  להשפיע ולהוביל לטווח הארוך. אנו רואים את הדור הצעיר המדהים שיש בציבור שלנו, אם נשכיל לתת לו את המקום הראוי במפלגה ובהנהגה, השמים הם הגבול".