אנרכיסטים בחברון
אנרכיסטים בחברוןחיים בלייכר

עשרות רכבים יצאו הבוקר (שישי) מקרית ארבע לשיירת הזדהות עם אנשי הר חברון הסובלים מהתנכלויות של אנרכיסטים. תחת הקריאה 'אתם לא לבד' יצאה השיירה במגמה לחזק את ידי המתיישבים לנוכח המתקפות הסדרתיות נגדם.

מאחורי המהלך, שאליו חוברים כמה ארגונים, עומדת תנועת 'נשים בירוק'. המארגנות והיוזמות, יהודית קצובר ונדיה מטר, רואות במסע כלי הרכב אמירה הכרחית אל מול המתקפות המשולבות שסופגים המתיישבים מידיהם של ערבים, אנרכיסטים, גורמים האירופים ובאחרונה אף משטרת ישראל, כפי שהתברר באירוע המסתערבים בסוסיא.

ח"כ אריה אלדד, יו"ר מפלגת התקווה, השתתף הבוקר בשיירת המחאה ואמר כי, "לעם ישראל נמאס מהפרובוקציות של הערבים, השמאל הישראלי, והאנרכיסטים הבינלאומית, המתנכלים להתיישבות היהודית בהר חברון. לעם ישאל נמאס מהגיבוי שנותנת המערכת המשפטית לפרובוקציות האלה".

"אני קורא לממשלת ישראל על כל מרכיביה לאמץ לאלתר את דו"ח אדמונד לוי על כל מרכיביו כדי לשוב ולהצהיר ארץ ישראל שייכת לעם ישראל גם בדין וגם בצדק", הוסיף.

יהודית קצובר, אמרה הבוקר, "יצאנו להזדהות בעיקר בעקבות אירוע ההסתערבות של המשטרה שבו אנו רואים חציית קו אדום, עד היום נקטו בדרך זו רק נגד ערבים. יש פה חידוש וניסיון לעשות דה לגיטימציה למתנחלים שהם הציבור האידיאליסטי ביותר בארץ ובצה"ל, אי אפשר לעבור על זה לסדר היום ולכן החלטנו לצאת במבצע הזדהות".

הקש ששבר את גב הגמל הוא אירוע שהתרחש באחרונה בסוסיא ובו שיגרה המשטרה לעבר שטחי הישוב שוטרים מוסווים כערבים, וכשיצאו המתיישבים להגן על יישובם נעצרו בטענת שווא של אלימות.

למהלך שותפים ועד מתיישבי בנימין בראשות איציק שדמי, ועד מתיישבי השומרון בראשות בני קצובר, ותנועת קוממיות בראשות יהודה עמרני.