השר דניאל הרשקוביץ
השר דניאל הרשקוביץפלאש90

שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, צפוי לפרוש מהמירוץ לראשות מפלגתו. כך נודע לערוץ 7.

במסיבת עיתונאים משותפת לשר הרשקוביץ ולח"כ אורלב שתתקיים הערב (שני) בבית סוקולוב בתל אביב, צפוי הרשקוביץ להודיע על פרישתו ועל תמיכתו בח"כ זבולון אורלב במירוץ לראשות הבית היהודי.

הסיבה למחשבה על פרישה מהמירוץ, היא חוסר הצלחתו של הרשקוביץ לפקוד כמות מספקת של חברים על מנת להיות בעל סיכוי של ממש לכבוש את ראשות המפלגה.

בתחילה חשבו מקורביו של השר כי יעלה בידו לכפות סיבוב שני על שני המועמדים האחרים ואף להצליח בו, אולם ככל הנראה מפת המתפקדים שהתבררה העלתה ספקות בעניין.

על פי הידוע, השר הרשקוביץ קיבל הצעה מח"כ אורלב, במסגרתה לא יתמודד על תפקיד היו"ר, אך יוכל להיות השר הבכיר מטעם המפלגה.

לפני כחודש הכחיש השר הרשקוביץ בשיחה עם ערוץ 7 שמועות, לפיהן קיבל הצעה לפרוש מהמירוץ ולקבל תפקיד שר בכיר בממשלה הבאה. נסיונות כתבי ערוץ 7 לקבל את תגובת השר הרשקוביץ ואנשיו לידיעה לא צלחו עד עתה.

נציין כי המועד האחרון להגשת מועמדות לכלל ההתמודדויות- ראשות התנועה, רשימה לכנסת, צירי הועידה וחברי הסניפים, הוא מחר, יום שלישי (23.10.12) עד השעה 16:00.

בזאת למעשה יסתיים שלב נוסף במפקד לקראת הפריימריס שיתקיימו בשני מועדים. בחירות ליו"ר המפלגה ב-כ"א בחשוון (6.11.12) ובחירות לרשימת המועמדים לכנסת, צירי הועידה, ראשי הסניפים ובמידת הצורך גם סיבוב שני לתפקיד יו"ר המפלגה, בדיוק שבוע לאחר מכן.

גורם פוליטי בכיר מסר הערב לערוץ 7 כי מאחורי המהלך עומד נתן אשל בשליחותו של ראש הממשלה, הרואה באיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי איום ממשי על הליכוד.

על פי הדיווח, נתניהו התחייב למנות את הרשקוביץ לשר לאחר הבחירות בתמורה לפרישת הרשקוביץ מן המרוץ הנוכחי לראשות הבית היהודי. באופן זה סבור נתניהו, יגברו הסיכויים של אורלב לנצח את נפתלי בנט בראשות הבית היהודי ובכך יתנפץ מהלך האחדות בין האיחוד הלאומי והבית היהודי.

ממטה נפתלי בנט נמסר בעקבות הפרסום בערוץ 7 כי "הציבור מחפש מנהיגות ולא סידור עבודה לפוליטקאים. משהו חדש מתחיל בציונות הדתית ואף תרגיל או ג'וב כזה או אחר לא יעצור את המהלך".

סגן ראש מועצת 'מטה בנימין', אל"מ (במיל') מוטי יוגב, התייחס לפרישתו הצפויה של הרשקוביץ, "אני יכול לומר על השר הרב דניאל הרשקוביץ רק מילים טובות. איש אשכולות ומעלה".

"סידור עבודה לא ינצח את הפריימריז , הבית היהודי יהיה גדול וחזק בלי קומבינות. 52,000 המתפקדים אינם מחפשים דילים מוקדמים, הם ירצו לראות פנים חדשות אשר ישיבו את האמון הציבורי הרחב. בבוא הבוחרים לקלפי, מניח אני ומקווה  שכל מצביע ישקול במי הוא נותן אמון הן בבחירת היו"ר והן בבחירת ח"כים לרשימה שיהיו נציגים נאמנים לציונות הדתית בכנסת ובממשלה. הציבור הדתי-לאומי שואף לבחור באופן חופשי את הנציגים בהם הוא מאמין".