עשרות עצים נכרתו
עשרות עצים נכרתוועד מתיישבי שומרון

שבוע לאחר שערבים ניסו לחולל פרובוקציה ונתפסו ע"י צלמים מועד מתיישבי השומרון סמוך לאלון מורה, נמסקו והושחתו ע"י ערבים למעלה מ-50 עצי זית של תושב רחלים, ארז בן סעדון, בכרם זיתים באזור שילה.

הערבים מסקו למעלה מ- 50 עצי זית ולאחר מכן השחיתו אותם, כרתו ענפים ופגעו בגזעי עצים רבים. 

בעל המטע, ארז בן סעדון, הגיש תלונה במשטרה וסיפר, "הגענו הבוקר למסוק את הזיתים. גילינו למעלה מ-50 עצים מסוקים בברוטאליות. לא נשארו זיתים על העצים, ועל הרצפה נשארו שקי זיתים מבד עם כיתוב בערבית וזיתים פזורים בכל השטח. הערבים שגנבו את הזיתים לא הסתפקו בזה, אלא שברו ענפים, משכו אותם בברוטאליות והשחיתו עצים רבים. אנחנו לא יודעים מה לעשות כעת, מדובר בנזק של עשרות אלפי שקלים ובפגיעה קשה במטע".

בן סעדון סיפור עוד כי זו לא הפעם הראשונה, "גם בשבת שעברה ערבים מסקו לי וגנבו זיתים מארבעים עצים באותו אזור. לפני כמה שנים הטמינו לי שלושה מטענים בכרם הענבים שלנו בהר ברכה ובנס לא נפגענו.  עקירת עצים, גניבות וזריקת אבנים על חקלאים הם כבר לא מחזה נדיר, לצערי".

לדבריו, "כל שנה בעונת המסיק אנו סובלים מהתקפות ומגניבות הן מצד ערבים והן מצד אנרכיסטים ופעילי שמאל מכל העולם. לא יתכן שליד הבית שלי ברחלים ערבים מוסקים זיתים בשקט ללא שום הפרעה ועוד תוקפים אותנו בתקשורת כאילו שאנחנו מתנכלים אליהם, בעוד שהתקפות וגניבות מכוונות מצד הערבים לחקלאות היהודית שלנו בשומרון עוברות בשקט ללא כל תגובה ראויה".

זהו איננו האירוע הראשון של גניבות והשחתת חקלאות ע"י ערבים בעונת המסיק. יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר אמר היום כי "בכל שנה בעונת המסיק אנו עדים להתקפות חוזרות ונשנות של ערבים המוסתים בד"כ על ידי פעילי שמאל קיצוני כנגד החקלאות היהודית בשומרון. לצערנו התופעה החמורה הזו נתקלת בחוסר טיפול ראוי. אני קורא לרשויות החוק להתייחס להתקפות הערבים או פעילי שמאל קיצוני לפחות באותה דרגה חומרה בה היו מתייחסים להתקפות של יהודים על ערבים".