התפרעות ברמי לויתנועת רגבים
(צילום: תנועת רגבים)

אל סניף 'רמי לוי' התפרצו בצהריים (רביעי) עשרות ערבים ופעילי שמאל אנרכיסטים מחו"ל כשהם נושאים דגלי אש"ף. המתפרצים פרצו אל המקום בקריאות 'לשחרר את פלשתין' והחלו מעוררים מהומה במקום.

עם תחילת ההתפרצות הזעיקו מנהלי המקום את כוחות הביטחון שהגיעו בתוך כעשר דקות ופתחו בפעולות השתלטות על המתפרעים. על פי דיווחים שונים על מנת להשתלט על המתפרעים השליכו הכוחות לעברם רימוני הלם.

קודם הגעת הכוחות למקום נמלטו חלק מהקופאיות ומהקונים שהיו במקום למקומות מסתור בתוך המקום מחשש לפגיעתם של המתפרצים.

הנוכחים במקום מדגישים כי המתפרעים כולם הגיעו מחוץ למקום ואין מדובר בעובדים הערבים של המתחם.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר רמי לוי "כי למקום הגיעו כמה פלשתינאים כדי לעשות פרובוקציה עם צלמי עיתונות. הם צעקו והלכו. הם רק רצו שיצלמו אותם",  לוי מציין כי לא ניתן למנוע כניסה של מי שמבקש להיכנס למקום על מנת לקנות כשאין עליו כלי נשק.

באשר לירי רימוני ההלם אומר לוי כי לא ידוע לו על כך.

לאחר האירוע הוזעקו למקום אמבולנסים מישובי הסביבה, ככל הנראה על מנת לפנות אנרכיסט שנפגע ולהיערך לאפשרות של תסיסה מחודשת במתחם החנות.

עו"ד בצלאל סמוטריץ, מנהל הפעילות ברגבים: "מדובר בפרובוקציה של פלסטינים ואנרכיסטים שמנסים ללבות את האש בשטחי יהודה ושומרון. בהפגנה בתוך שערי "רמי לוי" נחשפה האמת הפשוטה, שהם פועלים נגד הדו קיום בין יהודים וערבים - ואת זה קשה להם לראות. אנו מפנים את תשומת ליבם למתרחש בסוריה השכנה הקרובה לליבם".

סגן ראש מועצת מטה בנימין, מוטי יוגב אל"מ (במיל'), הגיב לאירועים ואמר: "העובדה שבאירוע נעצרו רק 4 מעשרות הפרובוקטורים שנכחו במקום מחלישה את מדינת ישראל ומעודדת את הפרובוקטורים להמשיך בפעילותם. עוד הוסיף ואמר יוגב: מדינת ישראל צריכה לפעול בנחישות כנגד אותם פרובוקטורים, שהם הראשונים שמביאים לערעור הדו קיום העדין שנוצר ביו"ש בכלל ובבנימין בפרט, רק פעולה נחושה לעצירת אותם פרובוקטורים והוצאתם מן הארץ תחזיר את השקט ל ליו"ש הן לתושבים היהודים והן לתושבים הפלשתינים". 

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי מגיב לאירוע ואומר "ההתפרעות הזו היא הוכחה נוספת שלא שלום ולא דו קיום מחפשים הערבים. דווקא רמי לוי, שהעסיק ערבים ורבים מערביי האזור קנו שם באין מפריע, ספג פגיעה בעסקו. הגיע הזמן שנפנים שהדברים נובעים מאנטישמיות ושנאה ולא מתוך רצון לדו קיום ושלום".

ממשטרת מחוז ש"י אושר כי אכן נעשה באירוע שימוש ברימוני הלם. כמו כן נמסר כי במקום נפצע אחד המתפרעים באורח קל והועבר להמשך טיפול רפואי באמבולנס של הסהר האדום. כמו כן נמסר על ארבעה עצורים, בהם שני פלשתינים ושני אנרכיסטים.

 

תמונות מתוך החנות. צילום: אייל ראובן, דובר תל ציון:

 

 

 

 

צילומים מחוץ למבנה: "רגבים":