סלאם פיאד הגיע אתמול (חמישי) לעיינות ענר שבגוש טלמונים שבבנימין, מרחק מאה מטרים בלבד משביל הביטחון של זית רענן, בכדי להציג לכלי התקשורת הערביים מסיק זיתים.

מסוכנות תצפית נמסר כי על הדרך הציג פיאד כיצד הוא מפר את הסכם אוסלו כאשר שוטרים פלסטינים-ערבים במדים וחמושים בנשקים ארוכים מאבטחים אותו, ללא ליווי צבאי ישראלי, וללא תיאום עם צה"ל והמת"ק.

גורם ביטחוני בבנימין מסר לסוכנות תצפית כי הגעת פיאד לשטח הישראלי הייתה הפתעה גדולה לכלל מערכות הביטחון, וכי עיינות ענר לשם הגיע פיאד הוא אתר טיולים פופולארי ששופץ ע"י נוער האזור, ולאחרונה היו בו כמה וכמה נסיונות פגיעה פלסטיינים שכללו שבירת בקבוקים בתוך בריכת המים בכדי לפגוע ברוחצים, הנחת חסמים על הכביש ועוד.

מנדי קרסנטי תושב נריה, סיפר, "נסעתי מקריית ספר לעבר הבית בנריה, סמוך לפנייה לעיינות ענר כאשר הכביש צר וללא שולים, ראיתי כ 20-25 רכבי שרד פלסטינים וניידות משטרה פלסטינית שחסמו אחד מנתיבי הנסיעה, זהו דבר חריג מאוד, זהו שטח ישראלי בלב גוש טלמונים ואין כאן נוכחות משטרה פלסטינית ולכן לא הבנו מה קורה במקום, לפתע הבחנו בחמושים".

"זוהי הפקרות שחמושים ערביים מגיעים למרחק של 100 מטרים מזית רענן. בכל הזמן שהייתה המשלחת נראו במקום רק שלושה חיילי צה"ל שעמדו מרחוק,  ובנוסף לא היה אף גוף ביטחוני ישראלי, לא הצבא ולא המשטרה שאף לא טרחה לכוון את התנועה, גם לא השוטרים הפלסטינים", הוסיף.

מתנועת רגבים נמסר כי "הפעילות העוינת של נציגים רשמיים של הממסד הפלסטיני מהווה נדבך נוסף בתוכנית פייאד לקבוע עובדות בשטח ולהשתלט על שטחי C, רואים את זה בבנייה בלתי חוקית באזורים הללו, בהכשרות חקלאיות, וכעת בפרובוקציה תורנית של מסיק זיתים המוני. צה"ל והמנהל האזרחי צריכים לעצור את המחדל הבטחוני שבו הפלסטינים מגיעים לשערי הישובים ביו"ש ללא תיאום מראש".