הרב דניאל הרשקוביץ
הרב דניאל הרשקוביץצילום: פלאש 90

השר דניאל הרשקוביץ, שפרש מהמרוץ לראשות הבית היהודי והקים הנהגה משותפת עם ח"כ זבולון אורלב הודיע בסוף השבוע כי הוא תומך ברב ד"ר דורון דנינו לרשימה.

השר הרשקוביץ מבהיר ששיתוף הפעולה בינו לבין אורלב נוגע רק לתפקיד היושב ראש ואילו לגבי הרכב הרשימה הוא מתכוון לתמוך במועמדים מטעמו לרשימה, גם אם הם לא יופיעו ברשימה של אורלב. המועמד הראשון שזכה לקבל ממנו מכתב תמיכה מפורש הוא דנינו.

"בשבועות האחרונים מאז הכרנו נחשפתי לאדם ברוך מעלות. אדם שהוא דוגמא ומופת לשילוב של תורה ועבודה, ל"יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ", כותב השר הרשקוביץ, "שמחתי מאד על החבירה בינינו, שכן אני רואה בך מתאים מאד לייצוג הציבור הדתי לאומי בכנסת ישראל”.

השר הרשקוביץ ממשיך וקובע חד משמעית שהוא רוצה לראות את דנינו ברשימת הבית היהודי. "כידוע לך, החלטתי ליצור מודל של מנהיגות משותפת ל"בית היהודי" עם חה"כ זבולון אורלב ולא להיות מועמד לרשימת הבית היהודי לכנסת הבאה”, הוא אומר, "אין בהחלטתי זאת לגרוע ולו מאומה מתמיכתי הבלתי מסוייגת בך. לכן, אני קורא בזאת לאלו שדעתי חשובה להם להצביע עבורך לרשימת "הבית היהודי" לכנסת”.

דנינו הגיב לדברים ואמר: “אני מודה לשר הרשקוביץ על תמיכתו בי. הרב פרופ' הרשקוביץ מסמל בעיני את ישרות הדרך ואת הפוליטיקה הנקייה. אני מתחייב להביא לכנסת את הרוח הספרדית שכה חסרה לבית היהודי ואת הערך המוסף של התורה ועבודת האדמה".