שומרים גם בעלי החיים
שומרים גם בעלי החייםסוכנות AFP

הרשתות החברתיות הפכו לפעילות יותר בימים האחרונים על רקע הוריקן סנדי המאיים להכות בחוף המזרחי של ארה"ב.



הסופה שכבר הרגה לפחות 66 בני אדם באיי הקריביים, צפויה להכות אזורים שלמים בחוף המזרחי בארה"ב והרשויות כבר הורו על השבתת התחבורה הציבורית באזורים מסויימים.



בטוויטר, סנדי הייתה אחד מהנושאים הבוערים. "ציוצים" רבים דיווחו על המסלול של הסערה און ליין. הטוויטר אף היה מהיר יותר מכל ערוץ חדשות. העוקבים בטוויטר זכו לקישורים לאתרים שימושיים ולעדכונים שוטפים שסייעו להם להתמודד עם הסערה הצפויה.




ענקית החיפוש "גוגל" הקימה אף מפה אינטראקטיבית העוקבת אחר הנתיב של הסערה, המפה מספקת נתוני משקעים בזמן אמת באזורים שכבר נפגעו מהסופה ומאתרת את מקלט החירום הפעיל הקרוב ביותר למשתמש.



המפה גם מאפשרת לאנשים לאתר מצלמות שכבר הוקמו באזורים שנפגעו כדי לצפות בסופה, כמו גם קטעי וידאו שפורסמו ב-YouTube שהציגו את המצב במקומות שונים, עם תמונות עדכניות של הסערה.



בגוגל אפשר גם לקיים צ'אט וידאו קבוצתי - שם הגולשים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות ממומחים שונים. מידע אפשר למצוא שם למען בעלי החיים, שיעזור לשמור גם על בעלי החיים מפני הסערה.
משתמשי טלפונים חכמים יכולים להוריד יישומים (אפליקציות) כדי להתעדכן בסערה.



הצלב האדום האמריקאי, למשל, בנה אפליקציה המספקת מידע על מוצרים נצרכים לבית בזמן הסערה ואפילו אפשר למצוא שם חידון על הוריקנים כדי לבלות את השעות של הסערה.



בפייסבוק הוקם דף להוריקן, הכולל גרפיקה מרהיבה הממחישה את מהירות הרוח של סנדי או את "מדד האיום", הדף זכה כבר לאלף לייקים.